اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 9 دی ماه

خسته نباشید


بکام 5260 مقاومت داره.اگه حقوقی بذاره و مقاومت رو رد کنه رشد خوبی خواهد کرد.


 مداران .

Chart مداران, D1, 2013.12.30 08:16 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo


شنیده شده سود شبندر در گزارش 9 ماهه که به زودی منتشر خواهد شد با 11 درصد تعدیل مثبت همراه خواهد بود.به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، اخبار غیر رسمی حکایت از آماده سازی شرایط معامله بلوک بانک پارسیان مربوط به زیر مجموعه های ایران خودرو دارد و ظاهرا یکی از سرمایه گذاری های بورسی خریدار این بلوک است شاید به همین دلیل سهام شرکتهای دارنده سهام "وپارس" با تقاضای انبوه همراه است .


امروز سود سهام شرکت توسعه صنایع بهشهر واریز شد

در پی تکذیب نرخ خوراک 18 سنتی توسط چند تن از مسئولان و نمایندگان مجلس،بار دیگر شاهد رشد آرام قیمتها در نمادهای گروه پتروشیمی هستیم که احتمال رشد بیشتر قیمتها طی چند روز آتی را فراهم ساخته است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: "جک استراو" در رأس یک هیئت پارلمانی ۴ نفره در روز سه‌شنبه هفته آینده، ۱۷ دی به تهران می‌آید


دبکا نوشت: هنوز یک ماه تا اجرای توافق ژنو باقی است اما ایران و امریکا به مرحله دوم ایجاد روابط حسنه حرکت کرده اند. آنها اکنون بایکدیگر در حال سرکوب القاعده در عراق هستند.

در نظر داشته باشند در زمان ارائه گزارشات 9 ماهه نوسانات سهم ها زیاد می شود


گزارش 9 ماهه کرازی باب مبل بازار نبود  و این سهم از +4 به صف فروش رسید

وملت صف فروش شد.تو این موج اصلاحی می تونه فرصت خرید مناسب ایجاد بشه.مخصوصا اگه دوباره تا 1100 بیاد پایین.
فاذر درانتهای اصلاح خودمیباشد وبیشترازاین پائین نخواهدامد..اینهاهمش بازی حقوقی برای بدست اوردن سهم میباشد.در حال حاضر شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو سهم را دارد جمع میکند.

وزیر اقتصاد : توفقیات مناسبی برای وصول منابع بلوکه شده ایران حاصل شده است.

افت شاخص به 190 واحد رسید این یعنی اینکه روند بازار مثبت شده 

 دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر بررسی ها برای تعیین نرخ معقول و منطقی نرخ خوراک از سوی فعالان صنعت پتروشیمی ادامه دارد که هیچ عددی نه 13 سنت و نه 18 یا 20 سنت برای نرخ خوراک گاز پتروشیمی مطرح نیست و هر گونه صحبت در این زمینه شایعه پردازی و فارغ از صحت و درستی است.غسالم  در آستانه صف خرید

در گروه خودرو شنیده ها حاکی از افزایش تعرفه است ، گفته می شود افزایش تعرفه خودروهای وارداتی به میزان 45 تا 60 درصد می باشد
نماد فخوز بعد از افزایش سرمایه و گزارش فروش نه ماهه خیلی بد بازگشایی می شود

تکذیب شدید شایعه تصویب خوراک 18 سنتی پتروشیمی ها
"حکشتی" که دوره 3 ماهه را با زیان 12 ریالی به پایان رسانده، علل تعدیل مثبت خود را افزایش حجم عملیات و افزایش نرخ های کرایه عنوان نموده است.امروز بازگشایی میشود
ثشرق بیش از دو میلیون صف خرید

صف خرید در  خمحرکه ، خمحور ، خوساز

تمامی نمادهای خودرویی به استقبال مذاکرات کارشناسی مثبت هستند


در گروه پالایشگاهی دیروز هیات واگذاری با انتقال 40درصد سهام پالایشگاه لاوان به سهام عدالت موافقت کرد.
بعد از بسته شدن کگاز برای تعدیل سود ، سهام گروه کانی یکدست سبز

فرصت بترانس تمام شد ماکه گفتیم بخر

کچینی ،قصفها، بترانس ،حسینا  چهار صف زیبا


خبر عوارض بر صادرات کنسانتره مس  باعث منفی شدن فملی شده استشرکت فولاد خوزستان با سرمایه ای بالغ بر 800 میلیارد تومان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه را مبلغ 2129 ریال اعلام کرده است.

"فخوز" در دوره 6 ماهه 54 درصد از فروش، 50 درصد از بهای تمام شده، 59 درصد از سود ناخالص و 60 درصد از سود عملیاتی و سود خالص هر سهم را محقق نموده است.

این شرکت که با توجه به افزایش سرمایه 265 درصدی عایدی خالص هر سهم را از مبلغ 7769 ریال به 2129 ریال تغییر داده است در نظر دارد نیمی از سود خالص هر سهم را بین سهامداران سال93 خود تقسیم نماید.


خودور به محدوده مثبت 3 رسید.


صف فروش تکمبا جمع شد.


دتماد در آستانه در صف خرید


بسیاری از قدیمی های بازار اقدام به خروج کرده اند


زنگان در آستانه در صف خرید


نمادهای تاپیکو، پارسان و وغدیر موفق به مقاومت در برابر فشار فروش نشده اند


بترانس خط مقاومت خود را رد کرد میتواند نقطه ورورد در پله اول باشد


سهام گروه دارو یکدست سبز - بازار به گزارشات 9 ماهه شرکت های این گروه بسیار خوشبین است


کسرام در آستانه در صف خرید


بترانس و بشهاب تنها سهام سبز در گروه برقی


به گزارش فارس پیشنهادات مختلفی در کمیسیون صنایع مطرح شد که این پیشنهادات از13 سنت شروع شده و برخی از نمایندگان و کارشناسان تا سقف 22 سنت را هم اقتصادی می دانستند که در نهایت 18 سنت برای هر متر مکعب خوراک گاز رای آورد که برای سال 93 اجرایی خواهد شد.


اما نکته قابل توجه در این مصوبه کمیسیون، تخفیف 5 سنتی است که به واحدهایی که در بخش تکمیلی پتروشیمی وارد شوند اعمال خواهد شد.

 

 از طرف دیگر این خبر گزاری با انجام مصاحبه ای از عدم افزایش محصولات پتروشیمی خبر داده است. یک مقام آگاه در شرکت ملی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پتروشیمی‌های گازی در صورت افزایش نرخ خوراک به 13 سنت نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند


این مقام آگاه افزود: افزایش قیمت گاز تاثیر چندانی بر سودآوری پتروشیمی‌های گازی ندارد و تنها بخشی از حاشیه سود آنها را کاهش می‌دهد چراکه در حال حاضر قیمت فروش این محصولات بین 4 تا 5 برابر قیمت تمام شده آنها است و سود خالص آنها چند صد درصد قیمت تمام شده است.

 

واقعا ابهامات نرخ خوراک پتروشیمی ها بالاست. یک خبر گزاری از دو نرخ متفاوت در یک روز خبر داده یکی 18 سنت و دیگری 13 سنت و بنظر می رسد روند گمانه زنی ها برای تعیین نرخ خوراک تا اعلام رسمی ، ادامه داشته باشد و البته این ابهامات بیشترین لطمه را به سرمایه گذارانی خواهد زد که فروشنده سهم در روزهای اعلام غیر رسمی هستند. 

بنابراین انتظار می رود در این زمینه شفاف سازی شود.


امروز مذاکرات 5+1 در سطح کارشناسی آغاز می شود. به هر دلیل اگر خبر مثبتی منتشر نشود، با واکنش هیجانی بازار مواجه خواهد شد.


امروز بنظر می رسد بازار به سمت صنایع کوچک متمایل شود . دیروز در گزارش بازار هم اشاره کردیم که برخی صنایع در ماه گذشته با رشد چشمگیر نسبت قیمت بر درامد مواجه شدند که می توان به صنعت حمل و نقل با 453 درصد ،محصولات چوبی با 294 درصد ، محصولات کاغذی با 236 درصد، کاشی و سرامیک 220 ،سایر محصولات کانی غیر فلزی با 186 درصد، بیمه با 137 درصد ، بانک با 127 درصد ، انتشار و چاپ با 165 درصد ، برق ، ماشین الات و تجهیزات و .... اشاره کرد.

 

این به این معنی نیست که هنوز هم این صنایع پر بازده خواهند ماند بلکه به این معنی است که در پی افزایش ریسک بازار در خصوص تصمیمات دولتی برای تعیین نرخ ها ، بازار به سمت سهام کوچک متمایل شده است.

 


 باید توجه داشت که نسبت قیمت بر درامد بازار در آذرماه به 8 مرتبه رسیده و صنایع مخابرات، لاستیک و پلاستیک، فراورده های نفتی ،چند رشته ای ، فلزات اساسی، سایر واسطه گری های مالی ، دباغی نسبت قیمت بر درامدی کمتر از 6 دارند و سیمان و صنعت کشاورزی نیز کمتر از 8 است.  در صنعت شیمیایی، شرکت های پتروشیمی نسبت قیمت بر درامدی کمتر از متوسط بازار دارند اما گروه شیمیایی متوسط نسبت قیمت بر درامد 8 دارند.

 

امروز بازار تحت تاثیر عرضه های سازمان خصوصی سازی در گروه بانکی و خودرویی و نیز عرضه های دولتی در نمادهای بزرگ ، ممکن است به سمت نوسان گیری در نمادهای کوچک متمایل شود . البته دیروز ثباغ و آ.س.پ هر دو شفاف سازی کردند که تعدیل ندارند و احتمال دارد امروز در گروه ساختمان کمی عرضه زیاد شود.

 

 حکشتی پیش بینی سود خود را از 22 ریال به 30 ریال افزایش داده است . این شرکت سود تلفیقی را  32تومان اعلام کرده است. بر اساس گزارش شرکت در پیش بینی سود سال مالی 93 مبلغ 68 ریال به ازای هر سهم درامد حاصل از سرمایه گذاری پیش بینی کرده است.

 

 در بازارهای جهانی قیمت فلزات اساسی نوسان اندکی داشتند. هنوز هم قیمت مس ، روی و الومینیوم جذاب است.

 

در گروه بانک افزایش سرمایه بانک تجارت و پتانسیل تعدیل مثبت ملت را داریم . ونوین هم که اسیر دست شایعه پردازان شده است.

 


در گروه فولادی ، دیروز عرضه های سنگینی را از طرف بانک تجارت شاهد بودیم. فولاد خوزستان بعد از ثبت افزایش سرمایه ، پیش بینی سود خود را با سرمایه جدید،2129 ریال اعلام کرده است و احتمال بازگشایی نماد در روز جاری هست.

 

این شرکت همچنین عملکرد فروش محصولات خود را منتشر کرده که نشان می دهد با کاهش فروش مواجه بوده و مقدار فروش شرکت در سه ماهه سوم کمتر از سه ماهه دوم و کمتر از سه ماهه اول شده است بطوریکه فروش شرکت در سه ماهه اول 15 هزارمیلیارد ریال بوده که در پایان سه ماهه سوم به 10 هزار میلیارد ریال رسیده است.

 

 

وتوکا نیز بعد از افزایش سرمایه ، پیش بینی سود خود را با سرمایه جدید 303 ریال اعلام کرده که بنظر تعدیل داشته است.

 


در گروه خودرویی ، زامیاد پیش بینی سود خود را 29 ریال اعلام کرده و 6 ماهه 38 درصد آن را محقق کرده است. در گروه خودرویی قطعه سازان مورد توجه قرار دارند. خعتبار با رشد ارزش بازار پرتفوی بورسی 86 میلیارد ریال همراه شده است.

 


بنظر می رسد امروز بار دیگر توجه بازار به گروه دارو جلب شود . در این گروه دفارا افزایش سرمایه 160 درصدی داده است.  تیپکو هم 6 ماهه 2 ریال سود محقق کرده در حالیکه پارسال زیان ده بود.

 

یکی از شرکت های زیر مجموعه غدیر بنام توسعه سرمایه و صنعت غدیر با رشد 3 هزار و 648 میلیارد ریالی ارزش پرتفوی در اذرماه مواجه شده است.


 

تاپیکو در آذرماه با رشد حدود 7 هزارمیلیارد ریالی ارزش پرتفوی بورسی مواجه شده است.


وتوسم نیز یک هزار و 290 میلیارد ریال رشد ارزش بازار داشته است.

وبوعلی هم در گروه سرمایه گذاری ها با رشد ارزش بازار 80میلیارد ریالی پرتفوی بورسی همراه شده است.


فنورد در آستانه در صف خرید


پترول تنها سهام صف خرید شده پتروشیمی با 41 میلیون تقاضا .این سهم 15 دی ماه به مجمع می رود و شایعاتی از افزایش سرمایه دارد


در جلسه کمیسیون صنایع مجلس قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی به میزان 18 سنت برای سال 93 به تصویب رسید این در حالی بود که پیشتر صحبت از نرخ 13سنتی برای خوراک شرکت های پتروشیمی شده بود.


فملی در حال اصلاح میباشد


ﻣﻌﺎون وزﯾﺮ ﺧﺎرﺟﻪ روﺳﯿﻪ ﺿﻤﻦ ﺗﻤﺠﯿﺪ از ﺗﻮاﻓﻖ ﻫﺴﺘﻪای ﻣﯿﺎن اﯾﺮان و ﮔﺮوه 1+5، ﮔﻔﺘﻪ: آﺛﺎر ﻣﺜﺒﺖ اﻗﺘﺼﺎدی اﯾﻦ ﺗﻮاﻓﻖ ﺑﻪ ﻣﺮور در اﻗﺘﺼﺎد اﯾﺮان ﻫﻢ ﻧﻤﺎﯾﺎن ﻣﯽﺷﻮد. وی ﮔﻔﺘﻪ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎی اﯾﺮان ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ﻟﻐﻮ ﻣﯽﺷﻮد


در کنار صف فروش سهام پتروشیمی ، تکمبا و شپلی هم دیده می شود


کگاز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد


واگرایی منفی در شاخص مشاهده میشود ریزش در شاخص باید در روزهای اتی ادامه دار باشد با توجه به خبر افزایش خوراک پتروشیمی احتمال ریزش در این گروه بصوت هیجانی زیاد است بازار ریسک زیادی دارد


مداران-  نزدیکی به محدوده حمایتی قیمتی و اندیکاتوری ، قرار گیری سهم در مسیر صعودی ، تارگت قیمتی سهم محدوده  410 ت


سمایه – شکل گیری مسیر صعودی  ، تشکیل کنج صعودی ، همگرایی اندیکاتوری با مسیر قیمتی ، تارگت محدوده قیمتی 360 ت


صبح همگی به خیر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.