اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – هشتم دی

امروز یکشنبه هشتم دی وضعیتی مشابه روز گذشته بر بورس تهران حاکم بود و جو مبهم معاملات به رشد شاخص های اصلی بازار در ابتدای روز و سپس افت نه چندان ملموس این نماگرهای اقتصادی انجامید. روز جاری جو منفی حاکم بر گروه نفتی، و پتروشیمی های بزرگ و برخی از نمادهای پیشرو فلزی و سرمایه گذاری و گروه سیمانی و خودروسازی بر روند صعودی نمادهای بانکی، ، بیمه و لیزینگ، ساختمان، حمل و نقل، دارویی و غذایی فایق آمد و همین امر منجر به ثبت عملکردی منفی در کارنامه بورس تهران گردید.امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 266 واحدی به 87425 واحد رسید. دو نماد "خوساز" و "فجر" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "سدور" و "کترام" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فولاد" بیشترین تاثیر منفی و "وپاسار" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران به لطف رشد ارزش سهام در گروه فنی مهندسی، خودرو، غذایی وبسیاری از نمادهای ساختمانی، بیمه و لیزینگ و سرمایه گذاری در مسیر صعود قرار گرفت و در مقابل گروه نفتی و بانکی و پتروشیمی فشار قابل ملاحظه ای را بر این نماگر اقتصادی در جهت سقوط وارد ساختند. پس از پایان ساعت ابتدایی معاملات شاخص تحت تاثیر گروه های منفی نتوانست به روند رو به رشد خود ادامه داده و در سراشیبی سقوط قرار گرفت و در کمتر از نیم ساعت وارد محدوده منفی شد. در این برهه بیشتر نمادهای بانکی به محدوده مثبت وارد شده و حمایت خوبی را از شاخص ایجاد کردند اما افول بیش از پیش نمادهای بزرگ فلزی باز هم فشار محسوسی را بر شاخص وارد ساخت. در ادامه با وجود بازگشت برخی پتروشیمی ها به محدوده مثبت، روند کاهشی شاخص ادامه یافت و همین امر نیز منجر به افت نه چندان محسوس شاخص تا پایان معاملات شد.

از اخبار تاثیرگذار بر بازار امروز می توان آخرین موضع گیری ها پیرامون خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد. در حالی که عصر دیروز از موافقت ضمنی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور با نرخ خوراک گازی پتروشیمی ها در جلسه مشترک دولت و مجلس خبرهایی منتشر شد، امروز نیز معاون وزیر نفت در برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربنینیز اعلام کرد که تنها در صورتی می توان خوراک پتروشیمی ها را با تخفیف در اختیار آنها قرار داد که این واحدهای تولیدی بخش اعظم نیز سود حاصله خود را صرف فعالیت های توسعه ای کنند.

از دیگر اخبار امروز می توان به اظهارات یکی از اعضای انجمن سیمان پیرامون نرخ خوراک این صنعت اشاره کرد. احسان فر روز جاری در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اظهار داشت که با توجه به موافقت مسوولان دولتی، بنا بر این شده تا در جلسه هفته آینده ستاد هدفمندی یارانه ها پیشنهاد معادل‌سازی قیمت گاز و مازوت تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی برای شرکت های سیمانی مطرح شود.

همچنین خبر رسید که تعداد نمایندگان امضا کننده طرح الزام دولت برای غنی سازی 60 درصدی اورانیوم برای پاسخ به اقدامات احتمالی کنگره آمریکا در وضع تحریم های جدید، به 200 نفر رسیده است.

در عین حال درگیری های مرزی امروز میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیز به تلاطم بازار ارز انجامیده و قیمت دلار در بازار داخلی را به بیش از سه هزار تومان رسانده است.

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3018 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز یکشنبه جو مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی تنها 2 نماد مثبت بوده اند که البته "کروی" در معاملات پایانی به محدوده منفی خزیده است.در این گروه "کاما" صف خرید دارد. در گروه محصولات شیمیایی 21 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند اما 4 نماد در آخرین معاملات مثبت شده اند. در این گروه "پترول" محسوس ترین صف خرید را دارد و "زنجان" صف فروش ملموسی دارد. درگروه فلزات اساسی 10 نماد منفی بوده اند. در این گروه در نماد "فلوله" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی 3 نماد مثبت بوده اند. "فاراک"در این گروه صف خرید ملموسی دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید دارند. در گروه مخابرات "همراه" در آخرین معاملات وارد محدوده مثبت شده است و معاملات متعادل است. در بخش خودرو 11 نماد منفی بوده اند. در این بخش "خمحرکه" سنگین ترین صف خرید را دارد و صف فروش در نماد"خپارس" ملموس است. در بخش شرکت های چند رشته ای "وغدیر" در آخرین معاملات رشد کرده و معاملات این گروه در تعادل است. در گروه بانکی تنها 2 نماد افت کرده اند. در این گروه "وگردش" با صف خرید روبروست و "وپست" صف فروش سبکی دارد. در گروه سرمایه گذاری 7 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وملت"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 10 نماد منفی بوده اند. در این گروه معاملات متعادل است. همچنین در گروه دارویی 6 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وپخش" با بالاترین صف خرید روبروست. در معاملات بخش غذایی تنها 2 نماد افت کرده اند. در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها همه نمادها مثبت بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 3 نماد رشد کرده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 6 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "سپاها" بالاترین صف فروش را دارد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 878 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"خکاوه" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 580 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و" وگردش" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.