اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – چهارم دی ماه


امروز چهارشنبه چهارم دی با وجود رشد مختصر شاخص کل بورس تهران، شاهد افول برخی از صنایع پیشرو و جو مبهم در بسیاری دیگر از گروه ها بودیم .روز جاری افت قابل ملاحظه ارزش سهام در نمادهای پتروشیمی و بانکی و خودروسازی فشار قابل ملاحظه ای را بر شاخص ها در جهت سقوط وارد ساخته و اثر مثبت رونق معاملات در گروه فلزی، فنی مهندسی، حمل و نقل، سیمان و دارو را به میزان چشمگیری خنثی ساخت. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 77 واحدی به 88190 واحد رسید. دو نماد "کهرام" و "ملت" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خلنت" و "خاور" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "پارسان" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در آخرین روز معاملاتی این هفته شاخص کل توانست به لطف رونق معاملات در بسیاری از گروه ها همچون فلزات، معدنی، سرمایه گذاری، مسکن، حمل و نقل و تعدادی از نمادهای شیمیایی و نفتی در مسیر رشد قرار بگیرد و در مقابل افول بانکی ها و خودروسازها فشار محسوسی در مقابل این روند ایجاد کرد. شاخص کل توانست سیر صعودی خود را تنها در نیم ساعت ابتدایی معاملات حفظ شد و سپس تحت تاثیر جو مبهم ایجاد شده در بسیاری از گروه ها و افول بیش از پیش بانکی ها روندی نزولی را در پی گرفت. در ادامه افت محسوس نمادهای پتروشیمی به تبع انتشار اخباری مبنی بر افزایش نرخ خوراک گازی این واحدهای تولیدی از جانب شرکت ملی گاز نیز سایه سنگینی را بر معاملات روزانه افکند و بدین ترتیب شاخص کل با شیبی منفی و ملایم تا پایان معاملات به کار خود ادامه داد و بخش قابل ملاحظه ای از رشد ساعات پیشین این نماگر اقتصادی خنثی گردید.

از رویدادهای مهم امروز می توان به اظهارات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران پیرامون خوراک گازی پتروشیمی ها اشاره کرد. حمیدرضا عراقی در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی در این رابطه اظهار داشت از زمانی که مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی پیرامون افزایش نرخ خوراک گازی پتروشیمی ها در اختیار شرکت ملی گاز قرار گرفته ، مصوبه مذکور اجرایی شده و بر این اساس نرخ گاز مورد مصرف در پتروشیمی ها برای سوخت به قیمت 80 تومان در هر متر مکعب و برای خوراک به قیمت 13 سنت بر اساس ارز مبادله ای محاسبه شده و بر اساس همین نرخ نیز بدهی پتروشیمی ها به شرکت ملی گاز محاسبه شده است.

همچنین علی‌محمد احمدی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجهنیز اعلام کرد که در جلسات مشترک این کمیسیون با اعضای دولت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از تلاش جدی دولت برای رساندن لایحه هدفمندی یارانه پیش از شروع تلفیق و یا همزمان با آغاز جلسات تلفیق به مجلس خبر داد.

از دیگر اخبار امروز می توان به بازگشایی 5 نماد پتروشیمی فرابورسی متوقف شده در هفته گذشته خبر داد. امروز پس از انتشار گزارش شفاف سازی پیرامون وضعیت نمادهای "ممسنی"، "کازرو"،"زنجان" و "دهدشت" از سوی سازمان بورس این چهار نماد به همراه "شلرد" که در پایان ماه گذشته اطلاعیه شفاف سازی خود را منتشر کرده بود، بازگشایی شدند.گفتنی است که تمام این نمادها پس از بازگشایی توانستند تا سقف درصدهای مثبت خود پیشروی کنند.

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2960 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو مبهمی بر بسیار از گروه ها حاکم بود.درگروه معدنی 3 نماد منفی بوده و یک نماد نیز طی آخرین معاملات افت کرده است.در این گروه "کروی" صف خرید ملموسی دارد.در گروه محصولات شیمیایی 18 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند.در این گروه "پارسان" تنها صف فروش را به خود اختصاص داده و "شلرد" محسوس ترین صف خرید را دارد. درگروه فلزات اساسی 2 نماد منفی بوده اند. در این گروه در نماد "فولاد" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاذر" در آخرین معاملات منفی شده است. "فاما"در این گروه صف خرید دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید "رمپنا" پابرجا مانده است. در گروه مخابرات "همراه" افت کرده و "اخابر" در آخرین معاملات منفی شده است و معاملات متعادل گزارش می شود. در بخش خودرو 13 نماد منفی بوده اند.در این بخش "خمحرکه" سنگین ترین صف خرید و "خکاوه" ملموس ترین صف فروش را دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وبانک" رشد کرده است . معاملات این گروه در تعادل است. در گروه بانکی تنها "وپست" رشد کرده و دو نماد نیز در معاملات پایانی مثبت شده اند. در گروه سرمایه گذاری 12 نماد افزایش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وملت"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 5 نماد مثبت بوده و اما 3 نماد از میان آنها در آخرین معاملات سقوط کرده اند. در این گروه معاملات متعادل است. همچنین در گروه دارویی تنها 6 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وپخش" با بالاترین صف خرید روبروست . در معاملات بخش غذایی 6 نماد افت کرده اند.در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها 4 نماد منفی بوده و سه نماد دیگر در آخرین معاملات افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد افت کرده اند. در این میان در گروه سیمانی 5 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده و سه نماد نیز در آخرین معاملات منفی شده اند. در این گروه صف خرید در نماد "سفار" ملموس تر از سایر نمادهای مثبت است.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،5 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"وسپه" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 366 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و" زاگرس4" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.