اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بازاری راکد پیش روی مس !

شرکت مشهور کارگزاری بین المللی آپشن اکسپرس در گزارشی پیش بینی کرد که به علت مبهم بودن وضعیت عوامل بنیادی در بازار مس باید انتظار داشت که بازار این محصول وضعیت راکدی را پشت سر گذارد.

بر اساس این گزارش بازار مس در شرایط کنونی با مجموعه ای از عوامل بنیادی حمایت کننده و تضعیف کننده مواجه است که همین امر باعث می شود عوامل مذکور تاثیر یکدیگر را به صورت نسبی خنثی کرده و در نتیجه وضعیت تقریبا راکدی بر معاملات این محصول حکمفرما سازد.

به گزارش نمابورس بر این اساس از عوامل بنیادی حمایت کننده از بازار مس می توان به افت محسوس ذخایر این محصول در بازار فلزات لندن اشاره کر.گفتنی است که هم اکنون سطح ذخایر مذکور 40 درصد پایین تر از سطوح ماه ژوئن می باشد. در عین حال دولت چین تصمیم دارد که در سال آینده میلادی بیش از 300 هزار تن مس را برای افزایش سطح ذخایر دولتی در این کشور خریداری نماید که این موضوع نیز از جمله عوامل حمایتی در این بازار به حساب می آید. شایان ذکر است که اداره ذخایر دولتی چین قصد دارد میزان ذخایر مس خود را تا سال 2015 میلادی به دو میلیون تن برساند.

این در حالی است که هم اکنون قیمت مس به میزان ملموسی بالاتر از سطوح تاریخی خود است و همین امر روند رشد قیمتی را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت. تحلیلگران آپشن اکسپرس اعتقاد دارند که در سال های پیش رو و به تبع افزایش قابل ملاحظه تقاضا برای مس از جانب چین می توان انتظار داشت که سطوح نرمال قیمتی جدیدی در بازار این محصول رقم بخورد اما نباید امید دشت که در سال 2014 قیمت مس بتواند در سطوحی بالاتر از مقادیر کنونی تثبیت گردد. در عین حال تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده برای شروع فرآیند کاهش سطح خرید اوراق مالی از ماه ژانویه مسلما منجر به تقویت دلار آمریکا می شود که این امر نیز عاملی تضعیف کننده برای بازار مس به حساب می آید.

گفتنی است که در هفته های اخیر بازار مس با رونق خوبی مواجه بوده و قیمت این محصول در بازار فلزات لندن از مرز 7270 دلار در هر تن نیز عبور کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.