اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرماییدبورس- سوم دی

امروز سه شنبه سوم دی بار دیگر رونق به معاملات گروه های مختلف بازار باز گشت و شاهد رشد محسوس شاخص های اصلی بازار بورس تهران بودیم. رشد شاخص ها بیشتر مرهون اقبال سرمایه گذاران به گروه هایی همچون شیمیایی، فلزی، معدنی، نفتی و برخی نمادهای بانکی و سرمایه گذاری بوده است. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 1098 واحدی به 88113 واحد رسید. دو نماد "درازک" و "سصفها" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خکمک" و "خمهر" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "خودرو" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در بورس تهران پس از تعلیلی روز گذشته، شاهد اقبال سهامداران به بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ بازار به ویژه شیمیایی نفتی، فلزی، سیمانی، دارویی و بانکی و سرمایه گذاری بودیم و همین امر شاخص کل را در مسیر صعود قرار داد و بدین ترتیب این نماگر اقتصادی تا پیش از ساعت 10:30 توانست از مرز 88 هزار واحد عبور کند. در مقابل این نمادهای خودرویی بزرگ بودند که با افول محسوسی مواجه شدند. در ادامه معاملات روند صعودی شاخص باز هم ادامه یافت و شاهد رونق بیش از پیش در گروه شیمیایی، فلزی و سیمانی و معدنی بودیم اما در مقابل برخی از نمادها بانکی و نفتی از محدوده مثبت فاصله گرفته و بعضا به محدوده منفی خزیدند و بدین ترتیب ثبات نسبی بر سیر حرکتی شاخص پدید آمد و تا پایان معاملات نیز ادامه یافت.

از رویدادهای قابل ذکر امروز می توان اظهارات یکی از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد. حسینی صدر روز جاری در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد که طبق هماهنگی های انجام شده میان دولت و مجلس، به احتمال قوی از سال آینده قیمت خوراک گازی پتروشیمی ها به 13 سنت افزایش پیدا می کند .وی تاکید کرد موضع گیری های منفی پتروشیمی های خصوصی پیرامون تبعات این افزایش نرخ خوراک بزرگنمایی بوده و حتی با اعمال این نرخ نیز حاشیه سود تولیدکنندگان مذکور در سطح 50 درصد خواهد بود.

از دیگر اخبار مهم امروز می توان به موضع گیری نمایندگان پیرامون درخواست وزیر نفت از وزیر اقتصاد مبنی بر خارج ساختن نام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از لیست واگذاری ها اشاره کرد. علیپور از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه اعلام کرد که در صورت توافق وزیر اقتصاد با این موضوع، مجلس وارد عمل شده و جلوی اینگونه اقدامات را خواهد گرفت.

همچنین رئیس سازمان بورس نیز اعلام کرد که در دومین نشست مشترک رئیس سازمان بورس و رییس‌ کل بانک مرکزی مذاکراتی با بانک مرکزی پیرامون تسهیل شرایط ضمانت بانک‌ها در بازار سرمایه انجام شده و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2959 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز سه شنبه جو مثبتی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کچاد" منفی بوده که این نماد نیز در آخرین معاملات وارد محدوده مثبت شده است. در این گروه "کروی" صف خرید ملموسی دارد. در گروه محصولات شیمیایی تنها 7 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه "شپلی" تنها صف فروش را به خود اختصاص داده و "شمواد" محسوس ترین صف خرید را دارد. درگروه فلزات اساسی 5 نماد منفی بوده اند. در این گروه در نماد "فولاد" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاراک" افت کرده و "فاذر" در آخرین معاملات منفی شده است. نمادهای مثبت این گروه صف خرید دارند. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید "رمپنا" پابرجا مانده است. در گروه مخابرات "اخابر" مثبت بوده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو 13 نماد منفی بوده و 5 نماد دیگر هم در معاملات پایانی سقوط کرده اند.در این بخش "خچرخش" سنگین ترین صف خرید و "خکاوه" ملموس ترین صف فروش را دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای "وغدیر" در اخرین معاملات مثبت شده و "وامید" در معاملات پایانی افت کرده است . معاملات این گروه در تعادل است. در گروه بانکی 5 نماد افت کرده و دو نماد در معاملات پایانی منفی شده اند.در این گروه صف خرید و فروش به چشم نمی خورد. در گروه سرمایه گذاری تنها 5 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وشمال"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی یک نماد منفی بوده و سه نماد دیگر نیز در آخرین معاملات سقوط کرده اند. در این گروه معاملات "ونفت" صف خرید ملموسی دارد. همچنین در گروه دارویی تنها 2 نماد منفی بوده اند.در این گروه "دروز" با بالاترین صف خرید روبروست . در معاملات بخش غذایی 4 نماد افت کرده اند.در این گروه "غشاذر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها همه نمادها رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک2 نماد افت کرده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها یک نماد نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده است. در این گروه صف خرید در نماد "سپاها" ملموس تر از سایر نمادهای مثبت است.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،4 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"وبملت" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 204 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"سرامیک البرز4" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.