اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 3 دی ماه


روز خوب و خوشی را برایتان آرزو میکنم.


دتولید و دیران تنها سهام قرمزپوش در گروه دارو


تکمبا صف خرید شد.


صف فروش خزامیا جمع شد


خودرو و خساپا مجدداً در یک قدمی صف فروش


شبریز:شرکت اولین پیش بینی سود هرسهم سال مالی 92 را در تاریخ 01/12/91  از مبلغ 161ر1 ریال و در تاریخ های 09/02/92، 11/03/92 ، 19/06/92 و 07/08/92 مبلغ 854ر3 ریال ( با نرخ ارز به ازای هر دلار مبلغ 500ر24 ریال)  مبلغ 601ر3 ریال اعلام نموده است. شرکت علت عمده کاهش EPS را ناشی از هزینه بهره خرید نسیه سهام پتروشیمی از سازمان خصوصی سازی به مبلغ 420 میلیارد ریال ( تأثیر آن بر هر سهم 167 ریال منفی) اعلام نموده است.


گفته می شود  فولاد هرمزگان که از زیر مجموعه های فولاد مبارکه است ، در بازار فرابورس در هفه های آتی عرضه خواهد شد


شنیده ها حکایت از احتمال ورود چند زیر مجموعه وخارزم به بازار فرابورس را دارد



در حالی از چند هفته پیش تاکنون بحث های متعددی درباره آزادسازی قیمت سنگ آهن مطرح شده که وزیر صنعت، معدن و تجارت در تازه ترین اظهارنظر خود به صورت تلویحی این موضوع را منتفی دانست.



مدیر امور سرمایه گذاری سهام ذوب در مورد تجدید ارزیابی های این کارخانه گفت: "ذوب دارایی های زیادی دارد که می توان از آنها تجدید ارزیابی انجام داد. تجهیزات و ماشین آلات طیف وسیعی دارد که تجدید ارزیابی آن­ها 5 الی 6 ماه طول میکشد. ذوب می خواهد تجدید ارزیابی دارایی ها را تا قبل از عید به سرانجام برسانیم



وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارگروهی خواسته میزان تعرفه واردات خودرو برای سال‌ آینده را بررسی کنند

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو پیشنهادی مبنی بر افزایش پلکانی تعرفه واردات خودرو براساس حجم موتور ارائه شده است



سبد پیشنهادی ما به روز شد


رشد شاخص 1100 + واحدی شد


ستران با سرمایه فعلی 1500 میلیارد ریالی قصد افزایش سرمایه 250 میلیارد ریالی از محل مطالبات حال شدۀ سهامداران و آوردۀ نقدی برای تامین بخشی از مخارج اجرای طرح تکمیل واحد نهم تولید سیمان را دارد( افزایش سرمایه 16.66 درصدی)


فولاد 26 میلیون صف خرید،


حسینا همچنان با صف خرید سنگین همراه است و عرضه ها بسیار محدود است. سهم می توان در شرایط عادی و نرمال تا ۲۰۰۰ تومان رشد نماید.


والبر در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 1،380،100 میلیون ریال به 1،680،100 میلیون ریال ( معادل 21.73 درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش دهد


صف خرید کپشیر به بیش از ۲۰۰ هزار سهم رسید. عرضه ها در این نماد ارزنده بسیار محدود و کم می باشد.


رشد شاخص 890 واحدی شد


بترانس   مثبت کامل شد



شایعاتی از تصمیم افزایش نرخ فروش داخلی اوره از 612 تومان به 1224 تومان در صورت افزایش نرخ گاز به 13 سنت به گوش می رسد که در صورت تحقق شپدیس ، کرماشا و خراسان تعدیل مثبت خواهند داد.


صف فروش خکاوه جمع شد



صف خرید کساپا به ۱.۷ میلیون سهم رسیده است. این سهم ارزنده را در طرح پیامک طلایی خدمت دوستان معرفی کردیم. سهم چند روزیست که با صف خرید همراه است.


بازگشایی نمادهای معاملاتی وامید، وامیدح


وتجارت در آستانه صف خرید


خزامیاد در یک قدمی صف فروش


در نماد ونوین شنیده شده، این بانک از محل تراز ارزی مثبت، امکان تعدیل مثبت سود هر سهم از 397 ریال فعلی به 500 تا 600 ریال در گزارش 9 ماهه وجود دارد.


فایرا به حداکثر قیمت نزدیک و نزدیک تر می شود


گروه پتروشیمی بعد از حمایت روز یکشنبه حقوقی ها یکدست سبز است


خاور در یک قدمی صف فروش


فولاد مبارکه صف شد فایرا تا درصد مثبت رفت


رکیش شفاف سازی کرده که اثرات انتقال خدمات پرداخت های الکترونیکی از سایت بانک ها به شرکت پی اس پی تا پایان سال ، اثرت قابل توجهی به سود شرکت نمی گذارد.


در گروه انبوه سازی ، ثشاهد شفاف سازی کرده که سود شرکت تغییری ندارد.


پتروشیمی غدیر با نماد شغدیر با ارسال گزارش های مالی گمانه زنی ها مبنی بر عرضه سهام آن را قوت بخشیده شده است.تاپیکو از سهامداران اصلی پتروشیمی غدیر می باشد


گفته می شود تعرفه واردات فولاد نیز افزایش می یابد که خبر مثبتی برای این صنعت می باشد.


خودرو در آستانه صف فروش


به جز چند قطعه ساز سایر سهام خودرویی منفی و قرمز


  شاهد معاملات مثبت در نماد رکیش هستیم. رکیشح نیز در حال افزایش قیمت می باشد.


مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه وزارت نفت روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مازوت به نیروگاه‌های برق عرضه می‌کند، گفت: هیچ نیروگاهی به دلیل کمبود سوخت از مدار تولید خارج نشده است.


اخبار غیررسمی و تایید نشده حاکی از افزایش سرمایه شرکت ایرانول از محل انباشته به میزان 100 تا 150% بوده که در این راستا شرکت مکاتباتی با سازمان بورس انجام داده است. گفته می شود در گزارش 9 ماهه نیز شرکت با تعدیل قابل توجهی روبروست که می تواند بیشتر از 40% باشد


احتمال برگشت روند فاسمین بین 960 تا 900 وجود دارد. حد ضرر کوتاه مدت تثبیت کمتر از 900 و مقاومت مهم 1080 تا 1120 که کوتاه مدتی ها می توانند در حدود دو مقاومت ذکر شده و با در نظر گرفتن جو بازار روی سهم اقدام به فروش نمایند و برای خرید مجدد منتظر شکست مقاومت و یا اصلاح باشند.


گروه برقی به جز بترانس همگی سبز


حسینا 12 میلیون صف خرید،پتایر حدود 2 میلیون صف خرید


کفرا و کفراح مثبت کامل. همچنان نگهداری میکنیم


گروه بانکی به جز وپارس و سمایه همگی سبز


مقرر شد خوراک مایع پتروشیمی‌ها 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس باشد و نفت خام تحویلی به پالایشگاه‌ها هم به 95 درصد قیمت صادراتی ارائه شود


بازهم شاهد جابجایی صنایع جذاب هستیم.حالا خودرویی ها کاملا منفی هستند


در گروه دارویی ،بنظر می رسد بازار بدلیل گزارش های خوب 9 ماهه این شرکت ها همچنان به این گروه متمایل باشند.


وپترو در آستانه صف خرید


قچار در آستانه صف خرید



موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه مقرر شد خوراک گاز بین 12 تا 14 سنت قیمت گذاری شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد خوراک مایع پتروشیمی ها 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس باشد و نفت خام تحویلی به پالایشگاه ها هم به 95 درصد قیمت صادراتی ارائه شود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی از سرمایه گذاری ها در این بخش حمایت کرده و برای پرداخت وام به پروژه های مرتبط از سوی بانک ها تضمین لازم داده شود.

وی همچنین از موضوع استیضاح محمدرضا نعمت زاده در مجلس اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون صنعت و معدن بحثی در این زمینه مطرح نشد.


روز گذشته «ایسنا» گزارش داد که در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پیشنهادی مبنی‌بر افزایش پلکانی تعرفه واردات خودرو براساس حجم موتور ارایه شده است


کچینی مقاومت 1085 را در پیش دارد اگر بتواند از این مقاومت عبور کند و تثبیت شود رشد کوتاه مدت خواهد داشت


شرکتهای گروه سرب و روی نرخ تسعیر ارز را 2800 تومان و شرکت ملی مس نرخ تسعیر را 2500 تومان در نظر گرفته است و این یعنی این شرکتها می توانند از محل رشد قیمت جهانی و تسعیر نرخ ارز تعدیل مثبت سود بدهند .


تعدادی از سهام پالایشگاهی در کف قیمت قرار گرفته اند و اگر خبر مثبت برای گروه اعلام شود رشد قیمت خواهند داشت ولی اگر خبری منفی مثل گروه پتروشیمی حاشیه ساز شود این کف های قیمتی به راحتی قابل شکست است




نماد

توضیحات

تارگت کوتاه مدت

تارگت میان مدت

کف حمایتی

شپاکسان

ورود در محدوده حد پایین سهم

2950ت

3300ت

2550ت

غشهد

ورود در صورت ساخت کندل رشدی

480ت

480ت

370ت


دزهراوی برترین تقاضا و صف خرید را در گروه دارو به همراه دارد


امروز بازار سهام را در حالی آغاز خواهیم کرد که بنظر می رسد فضای سیاسی آرام است و به گفته ظریف گفتگوهای کارشناسی از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد. عراقچی هم گفته است : توافق ژنو هنوز اجرایی نشده و فلسفه مذاکرات جاری برای مشخص کردن ساز و کار اجرای این توافق است.بازرسی بازرسان آژانس در روزهای گذشته مربوط به توافقنامه دیگری بین ایران و آژانس است که در پی سفر اخیر آمانو به تهران امضا شد.

اما در حوزه بازارهای جهانی ، قیمت فلزات اساسی با رشد مواجه شد و طلا نیز نزول کرد.

بازار سهام امروز تحت تاثیر چند عامل قرار دارد 1- تصمصمات دولت در خصوص نرخ گاز و........ 2- گزارش های مالی شرکت ها 3-موج شفاف سازی های نمادها بورسی 4-آغاز خریدهای اعتباری کارگزاری ها

 

برخی خبرها ی منتشره ولی غیر رسمی از نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها حاکی از آن است که نرخ گاز بین 12-14 سنت افزایش می یابد و نرخ خوراک مایع از 95 درصد فوب به 90 درصد فوب خلیج فارس کاهش می یابد و قیمت نفت خام تحویلی پالایشگاه ها نیز 95 درصد قیمت صادراتی است. این خبر را موید حسینی نماینده مجلس داده به خبرگزاری ایرنا داده است . همچنین به گفته وی مقرر شده وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی از سرمایه گذاری ها در این بخش حمایت کرده و برای پرداخت وام به پروژه های مرتبط از سوی بانک ها تضمین لازم داده شود.

 

امروز بنظر می رسد بازهم گروه پتروشیمی دچار چالش شود و سرمایه گذاران در این گروه کمی مردد شوند اما سهام شرکت هایی که خوراک مایع مصرف می کنند ، احتمالا مورد تقاضا قرار گیرند. زمینه رشد فارس هم مهیاست

 

در این خصوص سرمایه گذاران توجه داشته باشند که نرخ گاز بر همه شرکت ها تاثیریکسانی ندارد و از طرف دیگر امکان رشد قیمت محصولات این گروه نیز وجود دارد. ضمن اینکه صنعت پتروشیمی طی مدت اخیر از رشد بازار جا مانده است .

 

پارسان طی گزارش پرتفوی آذرماهش با رشد 5 هزار و 196 میلیارد ریالی ارزش پرتفوی بورسی مواجه شده است.

 تاپیکو نیز پتانسیل رشد سود را دارد بویژه آنکه شنیده می شود پتروشیمی غدیر احتمالا در بورس عرضه خواهد شد.

 

 در گروه شیمیایی، گلتاش هم افزایش سرمایه 120 درصدی دارد و از نظر بنیادی شرکت خوبی است.

 

در گروه فولادی، شایعاتی از افزایش تعرفه واردات فولاد شنیده می شود که می تواند برای این گروه موثر باشد . همچنین شرکت های فولادی گزارش های 9 ماهه خوبی خواهند داشت و مدتی است که از رشد بازار هم جا مانده اند.

 

در گروه فلزی نیز بنظر می رسد سرمایه گذاری با نگاه میان مدت و حضور در افزایش سرمایه فاسمین، فروس خوب باشد.

 فروس اعلام کرده افزایش سرمایه 338 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد . این شرکت پتانسیل رشد بالایی دارد .

 

در گروه معدنی ، فاما با تعدیل سود همراه است . این شرکت بیش از پیش بینی سود سالانه 6 ماهه سود محقق کرده است. صنعتی اما 6 رماهه 637 ریال سود محقق کرده در حالیکه پیش بینی سود سالانه شرکت 616 رایل است. خرید مواد اولیه شرکت خارجی و با دلار 3010 تومانی لحاظ شده است.

 

ومعادن هم افزایش سرمایه 143 درصدی دارد که 43 درصد آن از محل انباشته است و گزینه خوبی برای بلند مدت است. این شرکت 8 دی ماه به مجمع می رود. شایعاتی از کبافق نیز برای تعدیل مثبت در بازار شنیده می شود.

 

در گروه چند رشته ای ها، وصندوق برا مجمع متوقف می شود این شرکت افزایش سرمایه 100 درصدی دارد.

غدیر هم احتمالا بزودی پتروشیمی غدیر و پارس را واگذار می کند.

 

در گروه رایانه ، رکیش شفاف سازی کرده که اثرات انتقال خدمات پرداخت های الکترونیکی از سایت بانک ها به شرکت پی اس پی تا پایان سال ، اثرت قابل توجهی به سود شرکت نمی گذارد.

 

 در گروه قند ، قشکر افزایش سرمایه 425 درصدی از ممحل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد. با ممنوعیت واردات شکر توجه به قندی ها بیشتر شد .ولی شکر خام در بورس کالا 1700 تومان معامله شده است.

 

 در گروه دارویی ،بنظر می رسد بازار بدلیل گزارش های خوب 9 ماهه این شرکت ها همچنان به این گروه متمایل باشند.ضمن اینکه قرار است سهام تیپکو پایان ماه در بازار عرضه شود.والبر افزایش سرمایه 21 درصدی دارد. دسبحا در آذرماه با رشد یک هزار و 16 میلیارد ریالی ارزش پرتفوی بورس یمواجه شده است.  در این گروه والبر و پخش شرایط خوبی دارند . احتمالا درازک مشمول دستورالعمل گره معاملاتی خواهد شد.

 

 در گروه سیمان، بنظر می رسد توجه به این گروه کم شده است. سیمان تهران افزایش سرمایه 15 درصدی دارد . سفارس بر همان سود 51 تومانی تاکید کرده است.


پالایشگاه‌ها از پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از صادرات فرآورده به شرط پرداخت بهای خوراک براساس 95 درصد فوب و به صورت ارزی معاف می‌شوند


کگاز در قیمت 1025 تومان هدف اول را دارد هدف بعدی قیمت 1146 تومان است پر سود باشید

Chart کگاز, D1, 2013.12.23 21:04 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo



بکام  در رنج حمایتی خود قرار دارد فیبو نیز ان را تایید میکند معاملات فردا مورد توجه است

Chart بکام, D1, 2013.12.23 20:52 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo



دانا سهم در حمایت افقی خود قراردارد روند بلند مدت صعودی است در صورت حمایت نشدن حمایت بعدی205 تومان است

Chart دانا, D1, 2013.12.23 20:37 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo



ورنا  در رنج حمایتی خود قرار دارد خطوط قیبونیز ان را تایید میکند در صورت حمایت نشدن حمایت 165 تومن حکایت سهم است

Chart ورنا, D1, 2013.12.23 20:36 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.