اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 1 دی ماه

شاد باشید


با تعطیلی فردا بازار کم رمق و نیمه جان حرکت می کند


صف فروش شپلی 21 میلیونی شد - سهامداران در سود خوبی قرار دارند


فلوله 2.600 صف خرید، کفرا صف فروش،


مارون  و تاپیکو تنها سهام منفی در گروه پتروشیمی


غپینو هم به نتیجه رسید و سهم صف خرید شد با عبور غپینو از 864 تومان رشد به محدوده 900 در پیش خواهد بود


سیمان فارس و خوزستان، پالایش نفت جی، لیزینگ ایرانیان و سرمایه گذاری دارویی تامین در بورس اوراق بهادار پذیرش شدند.

درخواست پذیرش دو شرکت کشتیرانی دریای خزر با سرمایه 540 میلیارد ریال و لیزینگ امید با سرمایه 300 میلیارد ریال طی شصت و دومین جلسه هیئت پذیرش فرابورس در بازار دوم، مورد موافقت قرار گرفت


مدیرعامل مپنا از ورود یک دستگاه دکل جدید دریایی ملکی به ناوگان حفاری ایران خبر داده و اعلام کرده: بهمن ماه سالجاری حفاری میدان فروز B به منظور اجرای نخستین طرح تبدیل گاز به برق در خلیج فارس آغاز می‌شود.


شبندر تنها منفی گروه پالایشگاهی - این سهم در محدوده 1360 حمایت خوبی دارد


قهکمت طی اطلاعیه ای اعلام نموده است  شرکت در نظر دارد انجام افزایش سرمایه به میزان 360 درصد از محل تجدید ارزیابی دارائیها و سود انباشته را پیگیری نماید و مسئولین مربوطه درحال تکمیل مدارک جهت ارسال برای حسابرس می باشند.

توقف نمادهای معاملاتی دارو، وتوکا


نسبت قیمت بر درآمد گروه پتروشیمی به دلیل ریسک نرخ خوراک در محدوده بسیار کمتر از متوسط بازار است و پی به ای بیشتر نمادها در محدوده 4 و 5 و 6 قرار دارند در حالیکه نسبت قیمت بر درامد بازار 8 می باشد. بنابراین توجه شود که بخشی از  افزایش نرخ خوراک در قیمت گذاری سهام پتروشیمی لحاظ شده است


پتایر و ثباغ در یک قدمی صف فروش


منابع نزدیک به تیم‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 با توجه به پیشرفت اندک در مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در ژنو ، ادامه این مذاکرات را منوط به تماس‌های سیاسی سطح بالا عنوان کردند



ولصنم تنها سهام مثبت در گروه لیزینگ خودرو


سهام گروه حمل و نقل همگیی مثبت و  حسینا ، حفارس و حتوکا در صف خرید



توقف نماد معاملاتی پارسیان


گفته می شود افزایش سرمایه 147 درصدی ومعادن به بورس ارسال شده


عقب نشینی خریداران از خودرویی ها مهرکام پارس را هم صف فروش کرد


بازگشایی نمادهای معاملاتی سکارون، وتوس


جم صف خرید شد

صبح پیشنهاد تعویض تاپیکو را با جم داده بودیم



شد 7+ درصدی حق تقدم پارسان و افسوس فروشندگان هیجانی بازار


صف فروش در خودرو و خزامیاد


سایت اطلاع رسانی اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت فولمن از فعالان حوزه صنعت برق کشور را از لیست تحریم های خود حذف کرده است.


گروه خودرو به جز چند قطعه ساز منفی شدند


خودرو حدود 2 میلیون صف فروش


ددام در آستانه صف خرید


وساپا و شپاکسا صف فروش شدند


بعد از تکذیبیه های افزایش 5 برابری نرخ گاز پتروشیمی ها امروز سهام گروه مثبت آغاز کردند - جم در سقف قیمتی معامله می شود


بسوئیچ صف فروش


گروه خودرویی با فشار عرضه روبروست ( پیش بینی میشد )


شاخص تاکنون 100 واحد افت داشته است


صف خرید مپنا به 45 میلیون کاهش پیدا کرده است و به نظر می رسد در قیمت های 1200 صف خرید واگذار شود و تقاضا متعادل شود


کفپارس 10 میلیون صف خرید، ختوفا 2 میلیون صف خرید


صف فروش بیمه ملت جمع شد


بیمه دی به وضوح در خبرها هم شنیده می شود که ورشکست شده است و بیمه دانا تعهدات آنرا پذیرفته.حالا در این بازار چون سهام بیمه ای بی دلیل رشد بالایی می کنند این سهم هم مثبت است


تاپیکو گران تر از دارایی هایش معامله می شد.پیشنهاد می کنم مقدارش را کم کنید و انرا هم به سهم پتروشیمی دیگری مثل جم اختصاص دهید


در حالی که نیمی از گاز ترش تولیدی فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی باید به میدان نفتی آغاجری برای تزریق به مخزن آن و حفظ سقف تولید از این میدان ارسال شود، با دستور وزیر نفت این گاز به شبکه مصرف خانگی تخصیص یافت.


خرید کفرا یه صورت پله ای مناسب است


به هیچ عنوان فروشنده فاراک ، فاذر و بترانس نباشید


صف ولصنم دیدنی است
مپنا،خبهمن،خپارس در صدر بهترین تقاضا ها

در گروه خودرو کمی ریسک گروه بالاست اما نقدینگی قابل ملاحظه ای وارد این صنعت شده است.


وامید پیش بینی سود خود را 756 ریال اعلام کرده که نسبت به سال 92 حدود 9 درصد افزایش دارد. این شرکت برای امسال مبلغ 696 ریال سود برای هر سهم پیش بینی کرده و سود تلفیقی را 706 ریال اعلام کرده است. سیاست تقسیم سود شرکت 80 درصد است و برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی را در دستور کار دارد.

 

بنظر می رسد غدیر تحت تاثیر جو پتروشیمی ها حرکت کند.

 

در گروه سیمان، سیمان اصفهان بعد از افزایش سرمایه،پیش بینی سود خود را با تعدیل مبلغ 1097 ریال اعلام کرده و 6 ماهه 56 درصد آن را پوشش داده است.

در گروه بانک ، شایعه افزایش سرمایه ها سبب رونق این گروه شده است. ممکن است امروز تحت تاثیر خبر پیشرفت اندک مذاکرات ، توجه به گروه بانک نیز کمتر شود و عرضه در ان گروه زیاد شود.

  در گروه فولاد، بزودی فولاد هرمزگان که زیر مجموعه فولاد مبارکه است در فرابورس پذیرش می شود که عرضه سهام آن می تواند بر سود فولاد موثر شود.

 در گروه پتروشیمی ، شلرد طی اطلاعیه شفاف سازی اعلام کرده که در نیمه دوم سال 94 به بهره برداری خواهد رسید و پیشرفت کارخانه تا کنون 30 درصد بوده است. این موضوع می تواند عرضه را در این سهم رقم بزند.


 شمواد هم پیش بینی سود سال مالی 93 را مبلغ 447 ریال اعلام کرده است. شپلی پیش بینی سود سال مالی 93 را 202 ریال زیان اعلام کرده ولی برای امسال زیان خود را به سود تبدیل کرده است.

 

پتروشیمی هایی که خوراک مایع دارند، امروز توسط سرمایه گذاران می توانند مورد توجه قرار بگیرند. شیران که با نسبت قیمت بر درامد 4.5 درحال معامله است. شاراک که پتانسیل تعدیل عایدی را دارد و جم که با متنوع کردن خوراک ریسک خود را کاهش داده است.


از طرف دیگر بنظر می رسد پارسان کم کم به سطوح حمایتی خود نزدیک می شود و برای برگشت آماده

 

فارس هم بیشتر شرکت های زیر مجموعه اش از خوراک مایع استفاده می کنند و نماد به قیمت های قابل حمایت نزدیک می شود.

 

امروز گروه قند مورد توجه خواهد بود. قند هگمتان افزایش سرمایه 360 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته دارد . این شرکت در حال تحویل و تصفیه 8 هزارتن شکر خام به بخش خصوصی و رایزنی با شرکت بازرگانی پتروشیمی جهت اخذ سهمیه شکر است.


شنیده می شود قند اصفهان پتانسیل تعدیل دارد

امروز بازار به سمت گروه دارو،غذایی و قندی متمایل خواهد شد و احتمالا فشار فروش در گروه پتروشیمی کمتر می شود. زیرا روز گذشته حقوقی ها بشدت در این گروه فعال شدند و خریدار سهم بودند.


موج توقف نمادها برای شفاف سازی ادامه دارد و این موضوع ریسک سرمایه گذاری در سهام کوچک که گاهی هدف سفته بازی قرار گرفته اند، را افزایش می دهد . ضمن اینکه بهتر است سرمایه گذاران محتاط تر شده و به سمت نمادهای بزرگ با شرایط بنیادی خوب که نسبت قیمت بر درامدی کمتر از بازار دارند ، حرکت کنند. این سهام هرچند شاید جذابیت سهم های کوچک را نداشته باشند اما بازدهی خوبی طی میان مدت و بلند مدت نصیب سرمایه گذاران خواهند کرد.


فنورد  کندلی صعودی در سهم مشهود است وسهم در نقطه حمایتی خود قرار دارد خرید مناسب است


Chart فنورد, D1, 2013.12.21 13:35 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

پرونده قطع گاز پتروشیمی‌ها در حالی فردا در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود که شرکت ملی گاز ایران، اعلام کرد: براساس مجوز ارائه شده از سوی کمیته سوخت زمستانی وزارت نفت، در شرایط اضطراری 2 ماه برای پتروشیمی‌ها و 4 ماه برای صنایع بزرگ محدودیت اعمال و یا جریان گاز آنها را به طور کامل قطع کند.


معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به پذیرش فولاد هرمزگان در فرابورس درصدد هستیم که این شرکت در دهه اول دی ماه عرضه شود.


فاذر در نقطه حمایتی مهمی قرار دارد با توجه به واگرایی مخفی احتمال صعود برای سهم داریم


Chart فاذر, D1, 2013.12.21 13:32 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo



وتوکا -- کف حمایتی 770 تارگت کوتاه مدت 950


چکارن -- کف حمایتی 800  تارگت 1150


با سلام و صبح به خیر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.