اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس-سی ام آذر

امروز شنبه سی ام آذر شاهد بودیم که بسیاری از گروه های بزرگ و کوچک بازار در لاک دفاعی فرو رفته و با وجود عملکرد مثبت شاخص های اصلی بازار در اوایل معاملات به لطف رونق در گروه هایی همچون بانکی، خودرویی، دارو، حمل  ونقل و قندی، سقوط قابل ملاحظه سایر گروه ها به خصوص شیمیای و نفتی و بسیاری از نمادهای بزرگ گروه فلزات اساسی، سرمایه گذاری و معدنی، این نماگر های اقتصادی را به میزان ملموسی منفی ساخت . امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 769 واحدی به 86957 واحد رسید. دو نماد "شپلی" و "حتوکا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "شیراز" و "سخزر" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "وپاسار" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در اولین روز معاملاتی این هفته شاهد بودیم که با وجود افت محسوس گروه محصولات شیمیایی و نفتی و جو مبهم و نسبتا منفی در بسیاری از گروه های دیگر همچون سیمانی و سرمایه گذاری، شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر رونق معاملات در گروه خودرویی ، بانک، دارویی، غذایی، قندی و بسیاری از نمادهای فلزی، رشد نسبی را تجربه کرد و در نیم ساعت ابتدایی حتی تا رقم 87902 واحد نیز بالا رفت. اما در ادامه  باافت بیش از پیش نمادهای نفتی و شیمیایی، سرمایه گذاری، معدنی و بسیاری از فلزی ها شاخص سیری منفی را تجربه کرد و در ساعت دوم معاملات این نماگر به محدوده منفی خزید. روند افولی شاخص باز هم ادامه یافت  و با افت قابل ملاحظه نمادهای فلزی و معدنی و منفی شدن بسیاری از نمادها در گرو های مثبت ابتدای روز مانند ساختمانی، روند نزولی مذکور تا پایان معاملات نیز ادامه یافت تا بدین ترتیب شاخص در اواخر وقت بازار از مرز 87 هزار واحد نیز فرو افتد.

از رویدادهای قابل ذکر امروز می توان به هشدار معاون بازار شرکت بورس پیرامون وجود حباب در برخی سهم های بازار اشاره کرد.صحرایی در این رابطه اظهار داشت که در سهام شرکت های بنیادی بورس  رشد واقعی قیمت رخ داده  اما برخی از تک سهم های بازار دارای طرح هایی هستند که در سال های آتی قرار است به بهره برداری برسند اما از هم اکنون شاهد رشد قابل ملاحظه آنها و تشکیل حباب در این سهم ها هستیم.

از دیگر اخبار امروز می توان به اظهارات دبیر انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی پیرامون قطع خوراک گاز این واحدهای تولیدی اشاره کرد. مهدوی در مصاحبه ای اعلام کرد که به علت مشکل کمبود گاز در کشور، گازرسانی به مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده اوره، آمونیاک و متانول توسط شرکت ملی گاز به طور کامل قطع و یا با محدودیت روبرو شده است.

 همچنین روز جاری رئیس جدید شورای رقابت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان داشت که برای تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو باید کماکان پرونده های موجود در شورا بررسی گردد و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود. با توجه به این گفته ها به نظر می رسد که نمی توان انتظار داشت که به زودی شاهد تعیین تکلیف در زمینه قیمت گذاری خودرو باشیم. از دیگر اخبار مربوط به بازار خودرو نیز می توان به تصمیم شرکت رنو برای از سرگیری فعالت های خود در ایران در صورت لغو تحریم ها از ماه آینده میلادی اشاره کرد.

در عین حال از مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 نیز خبر می رسد که این مذاکرات به روز سوم کشیده شده و احتمال می رود که فردا نیز شاهد ادامه مذاکرات طرفین باشیم. گفتنی است که مذاکرات کارشناسی به منظور تعیین روش های لازم برای اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو یا آنچه در رسانه ها به عنوان موافقتنامه ژنو معروف شده در حال برگزاری است.

امروز همچنین می توان به افت قیمت طلا و ثبات ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2942 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز شنبه  جو منفی و بعضا مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی تنها  4 نماد رشد کرده و دو نماد از میان این نمادها در معاملات پایانی منفی شده اند. در این گروه معاملات متعادل است. در گروه محصولات شیمیایی تنها 7 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته که دو نماد از میان آنها در معاملات پایانی به محدوده منفی خزیده اند. در این گروه"تاپیکو" حجیم ترین صف فروش را به خود اختصاص داده است. در گروه فلزات اساسی 11 نماد منفی بوده و 2 نماد دیگر هم در معاملات پایانی سقوط کرده اند. در این گروه در نماد "فولاژ" صف خرید ملموسی به چشم می خورد و صف فروش محسوسی دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاراک" افت کرده و "فاما" صف خرید دارد. درگروه فنی مهندسی "رمپنا" رشد کرده و صف خرید این نماد سبکتر شده است. در گروه مخابرات هر دو نماد افت کرده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو همه نمادها رشد کرده اند. در این گروه "خبهمن" باز هم ملموس ترین صف خرید را داشته و صف فروش دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته همه نمادها منفی بوده و "وغدیر" صف فروش دارد. در گروه بانکی تنها "دی" افت کرده است.در این گروه "حکمت"با صف خرید ملموس تری نسبت به سایر نمادها روبروست. در گروه سرمایه گذاری 13 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وبیمه"ملموس ترین صف فروش را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 2 نماد مثبت بوده اند. معاملات این گروه معاملات تقریبا متعادل است. همچنین در گروه دارویی همه نمادها  با افزایش ارزش سهام روبرو شده اند.در این گروه "وپخش" با بالاترین صف خرید روبروست . در معاملات بخش غذایی 8 نماد افت کرده اند.در این گروه "غشاذر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها همه نمادها رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 3 نماد افت نموده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 2 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سپاها" صف فروش محسوسی را تجربه می کند و تنها صف خرید نیز در نماد "سیلام" به چشم می خورد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،4 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"خزامیا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند .

همچنین در فرابورس نیز بیش از 135 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"ذوب" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.