اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نرخ خوراک پتروشیمی ها و نکات مهم آن

نرخ خوراک پتروشیمی ها به چالش این صنعت تبدیل شده است و تا زمانیکه نرخ رسمی اعلام شود،گمانه زنی های زیادی را خواهیم شنید.


امروز یکی از سایت های معامله گری خبری را از قول وزیر صنعت منتشر کرده است مبنی بر اینکه نرخ گاز پتروشیمی ها تا 13 سنت افزایش نمی یابد و نهایتا به 7 تا 8 سنت می رسد. صرفنظر از صحت این موضوع لازم است سرمایه گذاران به چند نکته توجه کنند:

1-روز چهارشنبه با اعلام خبر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها، عمده خریداران سهام این گروه حقوقی ها بودند  حقوقی ها روز چهارشنبه خریدار عمده سهام غدیر، پارسان، فارس، حق پارسان، شفن، شفارا، شاراک، شخارک، شیراز، وبانک ، امید و .. بودند


بیشتر شرکت های حاضر در پرتفوی فارس از خوراک مایع استفاده می کنند. حساسیت همه نمادهای پتروشیمی نسبت به خوراک یکسان نیست. جم، شیران، شاراک خوراک مایع استفاده می کنند. البته جم تنوع در خوراک دارد که ریسک آن را کاهش می دهد.


2-  امروز هم سرمایه گذاران حقیقی عرضه کننده های اصلی نمادهای پتروشیمی و حقوقی ها خریداران سهام در قیمت های منفی هستند.

3- بررسی های ما از شرکت ملی پالایش و آخرین خبرها از آن حکایت دارد که نرخی که مورد اجماع قرار گرفته 8 سنت است که این موضوع در گزارش های قبلی و چشم انداز امروز هم مطرح شد.

4- هنوز هیچ نرخ رسمی تعیین نشده و بررسی های کارشناسی بر روی قیمت گاز همچنان ادامه دارد .

5- احتمال افزایش قیمت گاز در سال جاری ضعیف و در سال آینده قطعی است.

6- مسوولان در تعیین نرخ خوراک به نقش مهم پتروشیمی ها در ارزاوری شرکت توجه کرده و در تصمیمات خود زمینه را برای توسعه این صنعت با سرمایه گذاری های جدید فراهم می کنند.

7- نسبت قیمت بر درامد گروه بدلیل ریسک نرخ خوراک در محدوده بسیار کمتر از متوسط بازار است و بیشتر نمادهای آن در محدوده 4 و 5 و 6 قرار دارند در حالیکه نسبت قیمت بر درامد بازار 8 می باشد. بنابراین بخشی از این افزایش نرخ خوراک در قیمت گذاری سهام پتروشیمی لحاظ شده است.

8-تا زمانیکه تکلیف نرخ خوراک شفاف نشود صنعت پتروشیمی رشدی که شایسته اش هست، را تجربه نخواهد کرد.

8-سرمایه گذاران اسیر جو های هیجانی که هر روز گمانه زنی ها بر روی یک نرخ قرار می گیرد نشده و توصیه می شود در فروش عجله نکرده و اسیر جوهیجانی نشوند زیرا بازار در بلند مدت بیشتر فروشنده ها را پشیمان می کند. 


فولاژ را یادتان هست تعدیل منفی داد و  در زمان بازگشایی ،قیمت آن 18 درصد کاهش یافت و بعد از سه چهار روز کاهش، روند مثبت را در پیش گرفت و الان مدتی است صف خرید شده و قیمت آن هم بیشتر از زمانی است که هنوز تعدیل نداده بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.