اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

سهامی با کمترین p/e در هر گروه

امروز بازار سهام با افزایش عرضه مواجه شد. این عرضه ها ناشی از عرضه سهامداران عمده بمنظور متعادل کردن بازار و نیز تسویه اعتباری هاست. بررسی ها نشان می دهد رویکرد بازار از سمت نوسان گیری و دنباله روی از سهام پر تقاضا به سمت نمادهایی با شرایط بنیادی خوب تغییر کرده است.

 

در حالیکه متوسط نسبت قیمت بر درامد بازار  8 شده است برخی صنایع نسبت قیمت بر درامدی کمتر از متوسط بازار دارند که می توان به صنعت پتروشیمی اشاره کرد . هرچند نسبت قیمت بر درامد معیار کافی برای انتخاب سهم نیست و باید آن را در کنار نرخ رشد شرکت مورد توجه قرار دارد اما نشان دهنده آن است که چه سهامی از رشد به اندازه هم گروهی های خود جا مانده اند . مهمترین نکته دلیل جا ماندن از رشد است که گاهی نه بدلیل بنیادی بلکه بخاطر عدم توجه بازار، نتوانسته اند رشدی که بایسته است را داشته باشند. این سهام برای خرید مناسب هستند.

 

در این گزارش نمادهایی با کمترین نسبت قیمت بر درامد در هر صنعت معرفی می شوند.

 

در گروه خدمات فنی مهندسی،رتکو با نسبت قیمت بر درامد 13 و پیش بینی سود 79 تومان قرار دارد . نسبت قیمت بر درامد گروه 19 است.

 

در گروه رایانه، سیستم و رانفور، با نسبت قیمت بر درامد 7 قرار دارند. رانفور 300 تومان سود پیش بینی کرده است.

 

در گروه انبوه سازی ، آ.س.پ با 4.2 وثتران و ثغرب با 5.3 و بعد از آن ها ثاخت قرار دارد.

 

در بین لیزینگی ها، ولساپا کمترین نسبت قیمت بر درامد را دارد.

 

در گروه بیمه ، کمترین نسبت قیمت بر درامد را بیمه پارسیان و بیمه پاسارگاد دارند .

در گروه مخابرات، همراه نسبت قیمت بر درامد برابر 5.3 دارد.

در صنعت بانکداری، بانک پارسیان کمترین نسبت قیمت بر درامد را با 6.6 دارد. بعد از آن بانک انصار با 6.9  و کارافرین با 7 قرار دارند.

در گروه کانی های غیر فلزی کگاز و کهمدا کمترین نسبت قیمت بر درامد را دارند.

در گروه سیمان، سیمان بهبهان، و سدشت با  5.7 و بعد از آن سیلام و سفانو قرار دارند.

 

 در گروه کاشی و سرامیک کمترین نسبت قیمت بر درامد مربوط به کاشی پارس با 8.6 و بعد از آن کساوه با 9.3 سایر گروه نسبت قیمت بر درامد بالای 10 دارند .

 

 در گروه پتروشیمی ، شیران با نسبت قیمت بر درامد 4.3 و کرمانشا با 4.9 کمترین نسبت قیمت بر درامد بازار را دارند. بعد از آن خراسان، شپدیس، مارون، زاگرس و پارسان نسبت قیمت بر درامد کمتر از 6 دارند.

 

 در گروه دارو کمترین نسبت قیمت بر درامد متعلق به دارو با 6.9 و بعد از آن پخش، دشیمی ، درازک با کمتر از 8 هستند.

 

 در گروه غذایی ، غمارک با 5 و غبشهر با 5.3 کمترین نسبت قیمت بر درامد گروه را دارند . بعد از آن غگل با 7 قرار دارد و سایر اعضای گروه نسبت قیمت بر درامدی بالای 9 دارند.

 

در گروه قند و شکر نیز در حالی که بیشتر اعضای گروه نسبت قیمت بر درامد بالای 10 دارند، دو نماد قشهد و قنقش نسبت قیمت بر درامد7.9 دارند.

 

 گروه خودرو ، نسبت قیمت بر درامد های بسیار نامتعارفی دارد از منفی 18 گرفته تا 2630 . در این گروه خعتبار با 5.9 و خبهمن با نسبت قیمت بر درامد6.9 متعادل ترین نمادهای گروه هستند. خبهمن از شرایط بنیادی نسبتا خوبی برخوردار است.

 

 در گروه برق ، بشهاب با 9.5 کمترین نسبت قیمت بر درامد را دارد.

 

 در گروه فلزی،فولای با 5 ، فولاد با 5.8 و فاسمین با 5.9 کمترین نسبت قیمت بر درامد را در گروه دارند.

 

 در گروه لاستیک و پلاستیک، پسهند و با 4.7 و پکویر با 5.5 کمترین نسبت قیمت بر درامد را در گروه دارند.

 

 در گروه پالایش ، نسبت قیمت بر درامد چندان رشد نکرده است. در این گروه شپنا با 5.9 کمترین نسبت قیمت بر درامد گروه را دارد . بعد از آن شیراز، شرانل، شبندر و شبریز با نسبت قیمت بر درامد کمتر از 6.5 در حال معامله هستند.

 

در گروه محصولات کاغذی، چکارن با نسبت قیمت بر درامد 11 کمترین نسبت را دارد.

 

 در گروه استخراج کانی های فلزی، کبافق با 6.8 و بعد از آن کروی با 7 و باما با 7.8 قرار دارند.

حفاری با نسبت قیمت بر درامد 8.6 معامله می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.