اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

چشم انداز بازار سهام در روز 26 آذرماه

امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که بنظر می رسد بدلیل روزهای پایانی ماه ، عرضه بدلیل تسویه اعتباری ها در بازار افزایش یابد اما هنوز عظش تقاضا در بازار زیاد است و با بهبود فضای مذاکرات هسته ای با دیدار عراقچی با خانم اشتون و نیز اتفاق نظر وزیران اتحادیه اروپا برای آغاز فوری اجرای توافق ژنو ، ریسک سیاسی بازار کاهش یافته و می تواند محرکی برای خریدار ها باشد .


اما بررسی ها نشان می دهد سرمایه گذاران حقوقی نیز در بازار فعال شده و با عرضه برخی نمادهایی که رشد های عجیبی داشتند و نیز تقاضای سهامی با نسبت قیمت بر درامد کم از گروه پتروشیمی، سنگ آهنی و فلزی قصد تغییر در رویکرد بازار از نوسان گیری به سمت نمادهای بنیادی دارند .


از طرف دیگر با اعلام تمایل قطعه سازان خارجی برای حضور در ایران و نیز جدایی پژو از جنرال موتورز  و اظهار تمایل آن برای حضور در بازار ایران می تواند ، توجه ها را به سمت نمادهای خودرویی جلب کند.


در گروه پالایش، استقبال معامله گران از محصولات پالایشگاه شبریز در بورس کالا و رشد قیمت 5 درصدی آن، می تواند عاملی برای توجه به این سهم و سایر پالایشی ها باشد. شبریز مدتی است توسط حقوقی ها خریداری می شود.


در گروه پتروشیمی ، بدلیل قطع گاز می تواند عرضه در این گروه زیاد باشد . در حالیکه قطعی گاز یک احتمال است و ممکن است روزانه رفع شود . از طرف دیگر افزایش نرخ خوراک هنوز  دست از سر این گروه بر نداشته و برخی آن را همواره گوشزد می کنند . این در حالی است که امسال تغییری در این زمینه نداریم .


از طرف دیگر محصولات پتروشیمی در بورس کالا با استقبال گسترده خریداران همراه شده و تقاضای چند برابر عرضه داشته است.


افزایش قیمت جهانی اوره و متانول و تفاوت قابل ملاحظه آن با بودجه شرکت ها نیز دلیلی برای پتانسیل تعدیل عایدی این گروه است.


دیروز خراسان پیش بینی سودش را 2148 ریال اعلام کرد در حالیکه قبلا 2110 ریال پیش بینی کرده بود. این شرکت نرخ اوره را 293 دلار در نظر گرفته که با نرخ واقعی که حدود 340 دلار است ، فاصله قابل توجهی دارد.


 شپدیس نیز امروز پیش بینی سودش را برای سال 93 مبلغ 4511 ریال اعلام کرد که چندان تفاوتی با سود سال 92 ندارد . بودجه شرکت محافظه کارانه است.

 شیراز هم بنظر می رسد امروز هم مورد تقاضا قرار گیرد.

 

شاراک نیز پتانسیل تعدیل عایدی را دارد. شیران کمترین نسبت قیمت بر درامد را در گروه دارد و البته شرایط بنیادی شرکت نیز خوب است.

پارس پامچال نیز در مجمع 90 تومان سود نقدی به هر سهم تخصیص داد.

 

 در گروه سیمانی، ساربیل پیش بینی سود سال مالی 93 را با 8 درصد رشد نسبت به سال جاری مبلغ 2749 ریال اعلام کرد. در این گروه احتمالا شرایط کمی بهتر شود زیرا قطعی گاز در فصل سرد سال گاهی طبیعی بنظر می رسد.

 

در گروه ساختمان، روز گذشته شاهد عرضه های سنگین گروه بودیم . این صنعت رشد قیمت خوبی را تجربه کرد که برخی معتقدند ورود نقدینگی بالا، رونق گروه را رقم زده است که بنظر می رسد کم کم این نقدینگی صنعتی دیگر برای ورود را پیدا کند.

 

ثامان پیش بینی سود سال مالی 92 را 293 ریال و در تجدید ارایه 457 ریال اعلام کرد

ثعمرا اعلام کرده بدلیل رکود بخش ساختمان تعداد 4 میلیون و461 هزار سهم از کرمان را که در مالکیتش قرار داشته در بازار فروخته و از این بابت 31 درصد از پیش بینی سود سال 93 را محقق کرده ولی پیش بینی سود سال مالی 93 تغییری ندارد.

 

 در گروه رایانه، دیروز مداران با شفاف سازی که از طرح شاپرک تاثیری نمی گیرد، مورد عرضه قرار گرفت ولی شایعاتی در سهم برای حضور نوسان گیران در سهم شنیده می شود.

 

 در گروه برق ، بموتو افزایش سرمایه 100 درصدی اش تصویب شد که 20 درصد آن از محل انباشته تامین می شود. 


در گروه غذایی ، غگرجی ، گزارش خوبی نداده و 6 ماهه 14 درصد سود سالانه را محقق کرده است. 

صنعتی مینو نیز اعلام کرده طی 8 ماه مبلغ 1،687،375 میلیون ریال درامد حاصل از فروش داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.