اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیست و پنجم آذر

امروز دوشنبه بیست و پنجم آذر باز هم شاهد رونق معاملات در بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ به تبع نقدینگی عظیم وارد شده به بازار سرمایه و رشد بیش از پیش قیمت ها و شاخص ها بودیم که این امر در کنار فقدان رشد معانادار عوامل بنیادی، کمی خطرناک به نظر می رسد. شاید بتوان گروه های فلزی و معدنی را پیشتازان بازار روز جاری دانست اما دیگر گروه های بزرگ همچون بانکی، سرمایه گذاری، خودرو و فنی مهندسی نیز در رشد شاخص کل تاثیر شایانی داشته اند. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 1088 واحدی به 88112 واحد رسید. دو نماد "خمهر" و "حفارس" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "شنفت" و "قهکمت" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فولاد" بیشترین تاثیر مثبت و "تاپیکو" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات روز دوشنبه پس از افت بسیار مختصر شاخص کل در لحظات ابتدایی به تبع افت ملموس "شنفت" ، این نماگر اقتصادی به لطف اقبال سرمایه گذاران به بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ بازار به ویژه فلزی، معدنی، نفتی و شیمایی، بانک و سرمایه گذاری و همچنین خودرو در مدار صعود قرار گرفت. بیش از یک ساعت از شروع معاملات نگذشته بود که شاخص توانست به رشدی بیش از هزار واحد دست یافته و به راحتی از مرز 89 هزار واحد نیز عبور کند. در ادامه برخی از نمادهای گروه شیمیایی افت کرده و پالایشگاهی ها نیز به محدوده منفی خزیدند اما رونق بیش از پیش معاملات در گروه های پیشرو به خصوص فلزی و معدنی از ادامه روند صعودی شاخص حمایت کرد. پس از این مقطع شاخص کل سیری متعادل را در پی گرفت و این روند تا پایان معاملات روزانه نیز ادامه یافت.

از اخبار مهم امروز می توان به برخی رایزنی ها پیرامون لایحه هدفمندی یارانه ها اشاره کرد. روز جاری چند تن از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه هایی جدگانه ای از اصرار این کمیسون برای ارائه لایحه هدفمندی یارانه ها از سوی دولت به مجلس پیش از بررسی لایحه بودجه سال آینده خبر دادند.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز اعلام کرد که در جلسه روز گذشته هیات دولت، این نهاد در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی نسبت به واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی واقعی و کاهش تمرکز در مالکیت و سهم بازار تصمیم‌گیری نموده است.

در عین حال پتروشیمی فن آوران طی نامه ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی اعلام کرده که از روز گذشته تولید این شرکت به دلیل قطع کامل خوراک ورودی (گاز طبیعی) متوقف گردیده است. این خبر شائبه کمبود خوراک گازی برای سایر پتروشیمی های جنوبی کشور را نیز ایجاد کرده است.

پیرامون بحث طولانی آزادسازی قیمت شیر نیز این بار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار نظر کرده است. لاریجانی روز گذشته اعلام کرد که بحث ازادسازی قیمت شیر تنها زمانی عملی خواهد شد که یارانه لازم برای جبران افزایش قیمت به شرکت های لبنی پرداخت شود.

امروز همچنین می توان به افت قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2940 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه باز هم جو مثبتی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی تمام نمادها رشد کرده اند . در این گروه سنگین ترین صف خرید متعلق به "کروی" گزارش می شود. در گروه محصولات شیمیایی 10 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته و 9 نماد دیگر در معاملات پایانی منفی شده اند. در این گروه"شپارس" حجیم ترین صف را به خود اختصاص داده و صف فروشی به چشم نمی خورد. درگروه فلزات اساسی تنها یک نماد منفی بوده و دو نماد دیگر نیز در معاملات پایانی به محدوده منفی خزیده اند. در این گروه در نماد "فولاژ" صف خرید ملموسی به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی "فاراک" و "فاما" رشد کرده اند. در این گروه "فاراک" صف خرید ملموسی دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید "رمپنا" کماکان سنگین است. در گروه مخابرات "اخابر" افت کرده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 4 نماد افت کرده اند. در این گروه "خپارس"صف خرید ملموسی داشته و صف فروش دیده نمی شود.در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وصندوق" در معامات پایانی افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی تنها 2 نمادافت کرده و دو نماد دیگر نیز در معاملات پایانی به محدوده منفی خزیده اند.در این گروه "ونوین"با صف خرید ملموسی روبروست.در گروه سرمایه گذاری 3 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وخارزم"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 3 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "شنفت" صف فروش داشته و "ونفت" با صف خرید محسوسی روبروست. همچنین در گروه دارویی 5 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده اند.در این گروه "دزهراوی" با بالاترین صف خرید روبروست . در معاملات بخش غذایی 5 نماد افت کرده اند. در این گروه "غپینو" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها 3 نماد رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها دو نماد افت کرده است. در این میان در گروه سیمانی 10 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند و چهار نماد در آخرین معاملات منفی شده اند. در این گروه"سجام" صف خرید محسوسی را تجربه می کند و صف فروشی در نماد "سغرب" نسبتا سنگین است.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،4میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد" وپاسار " و" وبصادر " بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 279 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.