اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیست و چهارم آذر

امروز یکشنبه بیست و چهارم آذر بار دیگر شاهد اقبال گسترده سرمایه گذاران به گروه های مختلف بودیم و جو منفی ایجاد شده به تبع تحریم های جدید امریکا بیش از یک روز دوام نیاورد و نقدینگی قابل ملاحظه وارد شده به بازار باز هم هیجان خرید در نمادهای مختلف را رقم زد. شاخص های اصلی بازار روز جاری به لطف رونق معاملات در بسیاری از گروه ها به ویژه مخابرات، نفتی و شیمیایی، بانک و سرمایه گذاری ، فلزی، معدنی و خودرویی با جهش ملموسی مواجه شدند. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 1333 واحدی به 87024 واحد رسید. دو نماد "دسبحا" و "وخارزم" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "قشکر" و "وغدیر" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "اخابر" بیشترین تاثیر مثبت و "وغدیر" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در روز یکشنبه شاخص کل به لطف رونق معاملات در بسیاری از گروه ها ی کوچک و بزرگ بازار در مسیر صود قرار گرفت. رشد محسوس ارزش سهام در گروه مخابرات، شیمیایی، نفتی، خودرویی و چند رشته ای صنعتی در این رشد بسایر موثر بود. با افزایش بیش از پیش تقاضا در گروه های مختلف باز هم سیر صعودی شاخص ادامه یافت. در ساعت دوم معاملات برخی از خودرویی های بزرگ وارد محدوده منفی شدند و بانکی ها و برخی از نمادهای پیشرو گروه نفت و شیمیایی نیز از سقف درصد های مثبت خود فاصله گرفتند اما این روند با اقبال بیش از پیش به گروه فلزی و معدنی جبران شد و در ادامه باز هم در نهایت تا پیش از ساعت 12 شاخص کل توانست از مرز 87 هزار واحد نیز عبور کند و در همین سطح به معاملات روزانه پایان دهد.

از اخبار اثرگذار بر بازار امروز می توان به نامه بانک مرکزی به سازمان بورس پیرامون وضعیت شرکت های وابسته به بانک ها اشاره کرد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، بخشنامه قبلی این نهاد مبنی بر الزام بانک ها و موسسات مالی به واگذاری شرکت های وابسته و فروش دارایی های غیر منقول مازاد و کاهش تعداد شعب لغو شده است.

از دیگر اخبار مهم امروز ، توقف 9 نماد معاملاتی فرابورسی حاضر در گروه محصولات شیمیایی به حساب می آید. روز جاری رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی علام کرد که نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ، شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت ، شرکت پتروشیمی کازرون ، شرکت پتروشیمی ممسنی ، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان ، شرکت صنایع پتروشیمی زنجان ، شرکت پتروشیمی جهرم ، شرکت پتروشیمی داراب و شرکت پتروشیمی فسا متوقف شده است. بر طبق اعلام این مقام مسئول، شرکت های نامبرده به صورت پروژه ای وارد چرخه فرابورس شده و به بهره برداری نرسیده اند و بنابراین افزایش قیمت سهام این شرکت ها باید همراه با مدارک کافی باشد به همین دلیل، این نمادها تا ارائه اطلاعات شفاف سازی متوقف خواهند بود.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی به برخی گمانه زنی ها پیرامون تعطیلی مرکز مبادلات ارزی پایان داد و اعلام کرد که در حال حاضر هیچ دلیلی برای تعطیلی این مرکز وجود ندارد و در آینده نزدیک تزریق ارز و به خصوص دلار به مرکز مبادلات ارزی افزایش خواهد یافت.

از دیگر وقایع روز جاری می توان به واکنش وزیر امور خارجه به شیطنت های روزهای اخیر دولت آمریکا اشاره کرد. ظریف در رابطه با اقدامات تحریمی جدید ایالات متحده اعلام کرد که دولت با در نظر گرفتن همه جوانب کار و به شکلی مناسب پاسخ آمریکا را داده و در عین حال از این پس مذاکرات ژنو را با جدیدت دنبال کرده و در صورت بروز هر گونه رفتار نامناسب دیگر، باز هم جوابی قاطع به اینگونه رفتارها داده خواهد شد.

در عین حال وزیر مسکن نیز در یک برنامه تلوزیونی اعلام کرد که به زودی و تا چند هفته دیگر بخشنامه های مربوط به آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر صادر خواهند شد .

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 90 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2947 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز یکشنبه جو مثبتی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کگل" در آخرین معاملات وارد محدوده منفی شده است . در این گروه سنگین ترین صف خرید متعلق به "کروی" گزارش می شود.در گروه محصولات شیمیایی تنها 4 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه "شپارس" حجیم ترین صف را به خود اختصاص داده و صف فروشی به چشم نمی خورد. درگروه فلزات اساسی تمام نمادها رشد کرده اند. در این گروه در نماد "فولاد" صف خرید ملموسی به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی "فاذر" در معاملات پایانی افت کرده است. در این گروه "فاراک" سنگین ترین صف خرید را دارد. درگروه فنی مهندسی "رمپنا" رشد کرده و با صف خرید روبرو است. در گروه مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و "اخابر" با صف خرید روبروست. در بخش خودرو 9 نماد افت کرده اند. در این گروه "خاور"صف خرید ملموسی داشته و صف فروش دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وغدیر" افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی تنها 2 نماد افت کرده اند. در این گروه "دی" با صف خرید ملموسی روبروست. در گروه سرمایه گذاری همه نمادها مثبت بوده اند. در این گروه "وبیمه"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 2 نماد افت اند. در این گروه "شنفت" صف فروش داشته و "ونفت" با صف خرید محسوسی روبروست. همچنین در گروه دارویی 21 نماد با افزایش ارزش سهام روبرو شده اند. در این گروه "دارو" با بالاترین صف خرید روبروست . در معاملات بخش غذایی 3 نماد افت کرده اند. در این گروه "وبشهر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها 4 نماد افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها یک نماد افت کرده است. در این میان در گروه سیمانی تنها 4 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سبزوا" صف خرید محسوسی را تجربه می کند و صف فروشی دیده نمی شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،2میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وغدیر" و"کروی" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 141 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.