اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

** شنیده شده ** ** گفته شده **


** شنیده شده **

گفته شده شرکت سرمایه گذاری ایرانیان قصد دارد سهام رکیش خود را در بازار عرضه کند، در صورت صحت این خبر، بنظر می رسد صف خرید رکیش برچیده شود. افزایش تراکنش های بانکی و فراگیر شدن طرح شاپرک –سهام ارزنده ای چون مداران، رتاپ، رانفور و رکیش را باجهش سودآوری و افزایش شدید قیمت سهم در بازار روبرو ساخته است.

شنیده شده هم پارسان و هم وغدیر قصد عرضه های سنگینی در برخی از نمادهای زیر مجموعه خود نظیر پتروشیمی پردیس و خراسان دارند، این موضوع میتواند سهام این دو شرکت را طی روزهای آینده با فشار فروش و کاهش قیمتی مواجه سازد.

** گفته شده **

پلاسک دو نکته مهم دارد . نکته اول انتقال شرکت به شهرک کاسپین قزوین می باشد که مراحل آخر خود را طی می کند و به گفته شرکت تا پایان آذر عملیاتی خواهد از سوی دیگر این شرکت که از زیر مجموعه های سایپا و تولید کننده برخی قطعات و متعلقا پراید می باشد با افزایش تیراژ این محصول میتواند در موقعیت بنیادی مناسبی قرار گیرد.
بحث فروش زمین نیز خود جذب کننده بخشی زا بازار به ان نماد می باشد که این روزها با عرضه های سایپا در درصدهای مثبت مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته است.
پلاسک در حالی از مقاومت تاریخی خود(۲۳۰ تومان ) گذر کرد که اهداف قیمت ۲۸۰ تا۳۱۰ تومان فعلا پیش رو دارد.

گفتنی است در اطلاعیه ۶ ماهه این شرکت ۱۷۱ ریال زیان پوشش داده است(زیان محقق شده در ۳ماهه۷۹ ریال

در نماد کنتورسازی شاهد اصلاح قیمت سهم بودیم ، این نماد که به قیمت روانی و انتظاری بازار یعنی ۱۸۰۰ تومان رسید با عرضه صف خرید در حالی ۲٫۴ میلیون سهم در قیمت پایانی۱۷۱۱۴ ریال معامله شد که دو شرکت سرمایه گذاری و توسعه گل گهر ،پارس بازگان از خریداران این روز سهم بودند . انتظار میرود بعد از اصلاح موقت حرکت مجددی را آغاز کند که هدف۲۰۰۰ تومان به عنوان قیمت تاریخی پیش روی خود خواهد داشت .در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی که با افزایش سرمایه و انتظار از کاهش تحریم ها و بهبود فضای کسب و کار مواجه اند .

در مورد گروه مپنا شنیده می شود این نماد برق صادراتی خود را به نرخ ۲۵۰ تومان به فروش می رساند که در صورت تایید درآمد خوبی را نصیب مجموعه خواهد کرد.گفته می شود روند نماد تا۲۰۰۰ تومان با عرضه های حقوقی ادامه دارد که مقاومت قیمت کوتاه مدت۱۲۰۰ خواهدبود . در نماد کنتور سازی گفته میشود سود امسال ۳۶۰ تومان اعلام خواهد شد و ۲۲ میلیون سهم این نماد در اختیار سهامدار جزء قرار دارد.در نماد کابل شهید قندی شایعه فروش یکی از خطهای تولید!! و افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی و تعدیل ۱۰۰تا۲۰۰ درصد شنیده می شود،در این نماد عمدتا حقیقی خریدار است. در نماد پارس سویچ نیز در گزارش ۹ ماهه تعدیل تا۵۰ درصد را میتواند محقق کند این نماد در آستانه افزایش سرمایه ۴۰ درصدی می باشد در این نماد سهامدار عمده سهم در حال عرضه می باشد .در نماد ایران ترانسفو نیز تعدیل مثبت ۳۶ درصدی و سود ۴۶۰ ریالی اعلام شد که انتظار میرود در زمان بازگشایی استقبال خوبی از سهم صورت گیرد. نکته قابل تامل از محل سود زیرمجموعه ها نیز این سهم با تعدیل مجددی در پایان سال برخوردار خواهد بود.

در این گروه افزایش بودجه اجرای طرح های عمرانی و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام در در سال آینده ، عدم افزایش نرخ سنگ آهن و حامل های انرژی نظیر قیمت برق تا ۹ماه آینده از عواملی میباشد که توجه ها را به این گروه جلب نموده است  .

نماد مس در پایان معاملات روند متعادلی را داشت  این در شرایطی است که حجم معاملات بیش از ۳۰ میلیون سهم نشان از افزایش توجه بازار و برنامه های سهامداران حقوقی و حقیقی از آینده این شرکت  دارد گفتنی است ۸۳% از حجم معاملات مربوط به خرید حقوقی ها و ۲۶% نیز مربوط به فروش حقیقی ها تعلق داشت . دیگر نماد مورد توجه گروه ذوب آهن با افزایش حجم خریداران مواجه شد در این نماد گفته می شود قرارداد ریلی با کشور قطر منعقد شده است که این خبر از سوی مسئولین شرکت فعلا تکذیب شده است  ، در نماد فولاد آلیاژی نیز خبر بهره برداری از طرح زیرسقفی کوثر این نماد را کماکان مورد توجه قرار داده است .در نماد آلومینوم ایران نیز به عنوان یک شرکت انرژی بر تعویق احتمالی افزایش نرخ برق این گروه را با  افزایش تقاضا و صف خرید مواجه ساخت. نماد فولاد مبارکه نیز روز متعادلی را پشت سرگذاشت شاید بتوان گفت در برهه زمانی فعلی این نماد بیشترین پتانسیل سودآوری را باقی نمادهای هم زده اش دارا می باشد که بازار به زودی به این نماد روی خوش بیشتری نشان خواهد داد ، گفتنی فولاد هرمزگان در حال تبدیل شرکت از سهامی خاص به عام و محیا نمودن شرایط برای ورود به فرابورس می باشد شرکتی که در ۶ماهه فراتر از انتظار ظاهر شد و بالغ بر۱۱۲ میلیارد تومان سودآوری داشت .

در نماد شرکت های تولید کننده سرب و روی افزایش قیمت جهانی عامل محرک گروه به شمار می رود در این بین شایعه افزایش سرمایه۲۰۰ درصدی کالسیمین مجدد در بازار شنیده می شود .در نمادهای سنگ آهنی نیز گویا در سال ۹۳ افزایش نرخ خواهند داشت که این امر عاملی برای بهبود معاملات گروه شد.

شاخص گروه نیز در مرز مقاومتی حساسی قراردارد بر این اساس شاخص گروه در حال حاضر ۴۳۰۶۶ میباشد در صورت گذر از مقاومت تاریخی شاخص یعنی ۴۳۲۶۳ این گروه مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت نشانه گذر از مقاوت افزایش حجم می باشد که از ۳ به حدود درصد ارزش کل معاملات بازار ،معاملات گروه فلزات اساسی رسیده در این صورت هدف حداقلی شاخص گروه را تا۴۸ هزار شناسایی می کنیم.

هر اونس طلا  با کاهش ۱٫۵ درصدی ۱۲۳۸ دلار ، هربشکه نفت خام WTI و برنت با ادامه کاهش به ۹۶٫۳۴ و ۱۰۸٫۳ دلار معامله می شود . در بورس فلزات لندن اما ادامه افزایش قیمت ها امیدوار کننده است بر این اساس قیمت مس با۱٫۲ درصد افزایش به ۷۲۴۴،روی با ۲٫۳درصد افزایش به ۱۹۷۲ و سرب با افزایش ۱٫۳ درصدی به ۲۰۹۵ دلار رسید.

انتظار از افزایش تقاضا در نمادهای روی و فلزات راداریم.نکته مهم افزایش قابل توجه حجم معاملات گروه از ۳ به ۱۰ درد می باشد که نشان از افزایش اقبال بازار دارد انتظار داریم این روند در روزهای آتی نیز ادامه دار باشد.

در نماد نفت و گاز پارسیان نیز پس از افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شاهد بازگشایی مناسب و رشد ۱۳درصدی قیمت سهم بودیم  این در حالی است که پارسیان در دو ماه آینده ۲۰۰ تومان سود را بین سهامدارانش تقسیم خواهد کرد از سوی دیگر کارشناسان اعتقاد دارند که انتقال پتروشیمی پارس به نفت و گاز پارسیان در سال ۹۳ سود عاملی خواهد شد که سودآوری شرکت با تحول مثبتی روبرو شود، درصورتی که نرخ خوراک با افزایش شدید همراه نشود، پارسیان با دراختیار داشتن پتروشیمی پارس و نمادهایی همچون پردیس،شیراز،زاگرس  و … میتواند به سودی معادل۲۸۰تومان به ازای هر سهم دست یابد.در کوتاه مدت در این نماد میتواند اصلاح اندکی صورت گیرد اما قیمت بالای ۱۰۰۰تومان تثبیت شده است.در نماد خلیج فارس نیز تا زمان انجام معامله بلوکی کنترل و حتی کاهش نسبی قیمت مدنظر قرار خواهد گرفت . در پتروشیمی شیراز نیز با تامین منابع مالی گویا طرح آمونیاک تا پایان سال و طرح اوره در اوایل تابستان ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید . از تاپیکو نیز به عنوان خریدار بلوک ۵۰ درصدی شاوان یاد می کنند . در گروه پتروشیمی لازم است به یک نکته توجه شود و ان انتظار از کاهش قیمت نفت می باشد امری که میتواند حداقل از بعد روانی این گروه را تحت تاثیر قرار دهد البته کاهش قیمت و کاهش تقاضای نفت میتواند در قیمت گذاری و کاهش تقاضای محصولات پتروشیمی نیز تاثیر گذار باشد که میتواند از نکات مورد توجه در تحلیل های آتی به عنوان یک چالش مطرح گردد . در نمادهای مثبت گروه میتواند به مجموعه پترول و شرکت های تحت تملک این مجموعه که در قالب طرح های پتروشیمی میباشند اشاره نمود گفته میشود مجموعه پترول درصدد عرضه بخشی از سهام شرکت های زیر مجموعه خود مانند لردگان و دهدشت است که با تامین منابع مالی در تسریع این پروژه ها اقداماتی را انجام دهد .در نماد سرمایه گذاری پتروشیمی به دلیل برنامه فروش بلوک سرمایه گذاری ساختمان کماکان مورد توجه میباشد که  در روزهای آینده به تعادل قیمتی خواهد رسید .در صنایع شیمایی ایران کنسل شدن افزایش سرمایه تا پایان سال و تعویق در اجرایی شدن طرح های توسعه نماد را با کاهش قیمت همراه ساخته است اما محدوده ۳۰۰۰ تومان برای شیران محدوده قابل تاملی می باشد. در نماد پتروشیمی زاگرس بیش از یک میلیون سهم در حالی معامله شد که در ساعت پایانی بازار افزایش عرضه ها موجبات منفی شدن سهم را فراهم نمود  ،بررسی معاملات زاگرس نشان می دهد در این روز از حجم معاملات صورت گرفته ۵۲درصد عرضه کننده ها را سهامداران حقوقی تشکیل میداد و ۹۷ درصد خریداران نیز حقیقی بودند به نظر میرسد در این نماد افت با اصلاح حداقل کوتاه مدتی روبرو باشیم . انتظار میرود در صورت کاهش ادامه دار قیمت نفت و پا برجاماندن ابهامات در نرخ خوراک پتروشیمی ها فعلا شاهد روند تعادلی پر عرضه  و نسبتا کاهشی در گروه می توان انتظار داشت.

قیمت اوره به ۳۴۸ دلار افزایش یافت این در حالی است که چارتیست نمودار قیمت اوره را مثبت و اهداف پیش روی این محصول شیمیایی را ۳۵۳ و ۳۷۴ دلار عنوان می کنند.

خراسان کرماشا شیراز و شپدیس میتوانند مورد توجه قرار گیرند در این بین خراسان از حاشیه سود بالاتری برخوردار است به دلیل آنکه نرخ دلار را ۲۵۰۰ و اوره را۲۹۳ دلار برای نیمه دوم سال درنظر گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.