اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بازگشت روند صعودی به شاخص بورس/اصلاح قیمت ها مقطعی است

طبیعی به نظر می رسد که سرمایه گذاران طی بازه زمانی کوتاه مدت نسبت به کوچکترین خبر منتشر شده عکس العمل سریع نشان دهند و موج منفی بازار سهام را در برگیرد اما بنظر می رسد پس از اصلاح قیمت های مقطعی مجددا شاهد بازگشت روند صعودی به شاخص بورس باشیم.
در پی پایان یافتن مذاکرات هفته گذشته تیم کارشناسی ایران در وین، پایتخت اتریش و عدم حصول نتیجه مورد انتظار پیرامون ساز و کار توافق نامه ژنو به دلیل تصمیم هیأت کارشناسی جهت مشورت با تهران و نیز اقدام شورای اتحادیه اروپا جهت اعمال تحریم های بین المللی بر 17 شرکت ایرانی، بازار سهام معاملات روز جاری را در مسیری نزولی آغاز کرد که به نظر می رسد اخبار منتشر شده پیرامون موارد ذکر شده در این روند منفی نقش داشته است.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به سرانجام رسیدن نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 طی بازه زمانی بلندمدت اتفاق خواهد افتاد و پروسه توافق هسته ای ایران با فراز و نشیب های فراوانی همراه خواهد بود.

با این حال به نظر می رسد نتیجه مثبتی از این مذاکرات حاصل شود، چراکه هر دو طرف تیم مذاکره کننده عزم خود را جهت حل کردن مسائل موجود جزم کرده اند.

مصطفی امیدقائمی به واکنش سریع معامله گران بازار بورس نسبت به اخبار منتشر شده پیرامون مسائل هسته ای ایران با گروه 1+5 و اقدام شورای اتحادیه اروپا در تحریم یکجانبه کشورمان طی روز پنج شنبه اشاره کرد و گفت: طبیعی به نظر می رسد که سرمایه گذاران طی بازه زمانی کوتاه مدت نسبت به کوچکترین خبر منتشر شده عکس العمل سریع نشان دهند و موج منفی بازار سهام را در برگیرد اما بنظر می رسد پس از اصلاح قیمت های مقطعی مجددا شاهد بازگشت روند صعودی به شاخص بورس باشیم.

وی افزود: طی هفته های گذشته میان فعالان بازار سهام خوش بینی ها و امیدواری های بیش از اندازه نسبت به رفع تحریم ها و توافق هسته ای ایران به وجود آمده بود که در پی آن شاهد رشد قیمتی قابل توجه اکثر شرکت های بورسی بوده ایم. از این رو به نظر می رسد بخشی از روند نزولی بازار سهام از خوش بینی های به وجود آمده طی روزهای قبل و پیش خور کردن افزایش قیمت ها نشأت می گیرد این امر خود در تعدیل قیمت سهام شرکت های بورسی مؤثر خواهد بود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص تحریم های اعمالی شورای اتحادیه اروپا بر 17 شرکت ایرانی اظهار داشت: اعمال تحریم های بین المللی از سوی غرب موضوع تازه ای نیست و بسیاری از شرکت های بورسی طی سال های اخیر با این مسئله مواجه بوده اند و با آن دست و پنجه نرم کرده اند، به گونه ای که به نظر می رسد در صورت اقدام جدی آمریکا جهت انجام آن، این امر تهدیدی برای شرکت های مذکور به شمار نمی رود. علاوه بر این، اگرچه تحریم های بین المللی موجب کاهش مقدار تولید و فروش محصولات آنها شده، اما آنها با ارایه و بکارگیری راهکارهایی مسائل و موانع موجود بر سر راه سودآوری خود را از میان برداشته اند و اجازه نداده اند تا تحریم ها موجب توقف تولید آنها شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.