اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیستم آذر

امروز چهارشنبه بیستم آذر شاهد رونق معاملات در بسیاری از گروه های بازار بودیم و به جز چند بخش بزرگ مانند محصولات شیمیایی و نفتی ، دیگر گروه ها کم و بیش با اقبال سرمایه گذاران مواجه شدند و همین امر نیز شاخص های اصلی بازار را به میزان ملموسی بالا برد . امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 554 واحدی به 86516 واحد رسید. دو نماد "پارسان" و "کسرا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "سصفها" و "شبندر" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "پارسان" بیشترین تاثیر مثبت و "شبندر" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در روز چهارشنبه شاهد رونق معاملات در بسیاری از گروه ها از جمله بانکی، مخابرات، سرمایه گذاری،خودرو، سیمان ، دارو، معدنی، فلزات اساسی، ساختمان و بسیاری از گروه های کوچک بودیم اما در مقابل افول نفتی ها و تعداد محسوسی از نمادهای گروه محصولات شیمیایی باعث گردید که شاخص کل نتواند چندان تحت تاثیر روند مثبت گروه های دیگر قرار گیرد و تنها رشدی در حدود 200 واحد را پشت سر گذاشت. با این وجود این نماگر توانست در دقایق ابتدایی بار دیگر وارد کانال 86 هزار واحدی گردد. در ادامه معاملات شاهد بودیم که روند با ثباتی بر سیر حرکتی شاخص کل مسلط گردید . در این برهه برخی از نمادهای فولادی، خودرویی و بانکی نیز به محدوده منفی خزیدند. سپس با بازگشایی "پارسان" و معاملات پر حجم بر روی این نماد در محدوده مثبت، شاخص کل توانست جهشی بیش از 400 واحد را تجربه کند اما پس از این اتفاق سیر نزولی آرامی بر حرکت شاخص مسلط گردید و این روند تا پایان معاملات ادامه یافت.

از مهمترین اخبار امروز می توان به ادامه اظهار نظر مقامات آمریکا پیرامون تحریم های یکجانبه جدید علیه ایران اشاره کرد. در حالی که برخی از نمایندگان سنای آمریکا با وجود مخالفت شدید کاخ سفید در تلاش برای بررسی دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران بودند، شب گذشته کمیته امور بانکی این نهاد اعلام کرد که تمام تلاش ها برای وضع تحریم های جدید در حال حاضر متوقف شده و نمایندگان سنا درخواست دولتمردان این کشور مبنی بر عدم تصویب هرگونه تحریم جدید را پذیرفته اند.

از دیگر اخبار روز جاری نیز می توان به انتشار اطلاعیه ای از جانب شرکت مخابرات مبنی بر علل اصلاح صورت های مالی شش ماه این شرکت اشاره کرد. بر این اساس اصلاحات انجام شده این شرکت در صورتهای مالی میان دوره ای منتهی به تاریخ 92،06،31 به منظور رفع ابهام حسابرس و بازرس قانونی مبلغ 875000 میلیون ریال مطالبات از شرکت مجتمع صنعتی رفسنجان با توجه به تفاهم نامه تنظیمی فی مابین در اعداد هزینه های قطعی این شرکت منظور گردید که با اعمال این مبلغ مذکور سود هرسهم به مبلغ 19 ریال کاهش یافته است.

همچنین امروز مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اظهار داشت که با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر لزوم عمل به تعهد تامین نهاده های دامی ارزان قیمت از جانب شرکت پشتیبانی امور دام، تا پایان سال قیمت شیر خام افزایش نخواهد یافت.

در عین حال دبیر کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه نیز از طرح سازمان بورس برای طراحی دوره های آموزشی ویژه کارکنان بانک ها برای ارائه خدمات بازار سرمایه و پذیرش سفارش خرید و فروش تمامی اوراق بهاداردر شعب بانک ها به صورت غیر برخط خبر داد تا بدین وسیله دسترسی آسان تری برای عموم افراد به بازار سرمایه فراهم شود.

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 90 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2937 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو مثبت و بعضا مبهمی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی تنها یک نماد منفی بوده است. در این گروه سنگین ترین صف خرید متعلق به "کروی" گزارش می شود. در گروه محصولات شیمیایی 18 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه همانند روزهای گذشته "شلرد" حجیم ترین صف را به خود اختصاص داده و صف فروشی به چشم نمی خورد. درگروه فلزات اساسی تنها 4 نماد افت کرده و دو نماد نیز در معاملات پایانی منفی شده اند. در این گروه در نماد "ذوب" باز هم صف خرید ملموسی به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی "فاراک" و "فاذر" افت کرده اند. در این گروه سایر نمادها با صف خرید مواجه اند. درگروه فنی مهندسی هر دونماد رشد کرده و با صف خرید روبرو هستند. در گروه مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و "اخابر" صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش خودرو تنها 6 نماد افت کرده و سه نماد نیز در معاملات پایانی سقوط کرده اند. در این گروه "ختراک" صف خرید ملموس تری نسبت به سایر نمادها داشته و صف فروش دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته ای "وامید" افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی 5 نماد افت کرده اند. در این گروه "حکمت" با صف خرید حجیم تری نسبت به دیگر نمادها روبروست. در گروه سرمایه گذاری 7 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وسپه" ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بینند. در بخش محصولات نفتی تنها 2 رشد کرده اند. در این گروه "شنفت" صف فروش داشته و "شاوان" با سنگین ترین صف خرید روبروست. همچنین در گروه دارویی 6 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده و چهار نماد نیز در آخرین معاملات منفی شده اند. در این گروه "دارو" ملموس ترین صف خرید را دارد. در معاملات بخش غذایی 12 نماد رشد کرده اند. در این گروه "غشاذر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها یک نماد افت کرده است. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد افت کرده و دو نماد دیگر در معاملات پایانی به محدوده منفی خزیده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 3 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سبزوا" صف خرید محسوسی را تجربه می کند و صف فروشی دیده نمی شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،1 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خساپا" و"وکار" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 240 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.