اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – نوزدهم آذر


امروز سه شنبه نوزدهم آذر باز هم شاهد بازگشت بسیاری از گروه های بزرگ به مدار صعود بودیم و شاخص های اصلی بار دیگر رشد ملموسی را پشت سر گذاشتند. اقبال سرمایه گذاران به بسیاری از بخش ها به خصوص نفتی، بانکی، سرمایه گذاری، فلزات اساسی، خودرو و ساختمان در عملکرد مثبت بازار تاثیر به سزایی داشته است . امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 651 واحدی به 85962 واحد رسید. دو نماد "چفیبر" و "ثاباد" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "فنوال" و "غگرجی" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر مثبت و "فارس" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات روز سه شنبه شاخص کل به تبع معاملات پر رونق در بسیاری از گروه ها به ویژه گروه نفتی، بانکی، فلزات اساسی و خودرو و برخی از بخش های دیگر همچون سیمان، ساختمانی، بیمه و لیزینگ مسیر رو به رشد خود را ادامه داد. در گروه محصولات شیمیایی افول برخی نمادهای بزرگ همچون "فارس" و "تاپیکو" و معاملات منفی معدنی ها کمی این روند را تحت تاثیر قرار داد امادر نهایت شاخص توانست با ادامه سیر صعودی خود در نهایت تا پیش از پایانی ساعت دوم معاملات از مرز 86 هزار واحد نیز عبور کند. بهبود معاملات در میان نمادهای سنگ آهنی نیز در عبور شاخص از این مرز موثر بود. در ادامه اما این روند دوام زیادی نیاورد و عرضه صف های خرید در بسیاری از نمادهای منفی و تاثیرگذاری بیش از پیش نمادهای رو به افول گروه شیمیایی و افت مجدد سنگ آهنی ها بر شاخص کل، این نماگر اقتصادی قادر به حفظ کانال جدید نشد و کمی از سطوح پیشین عقب نشینی کرد.

از مهمترین اخبار امروز می توان به اظهارات وزیر صنعت پیرامون صادرات سنگ آهن اشاره کرد. نعمت زاده روز جاری در همایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن اعلام کرد که مالیات وضع شده بر صادرات سنگ آهن برای این است که صنایع پایین دستی در این زنجیره در داخل کشور با مشکل مواجه نشوند و برای همین برنامه ای برای لغو این مالیات وجود ندارد.

همچنین امروز بانک مرکزی اعلام کرد که برنامه انتقال تمام تراکنش‌های پذیرندگی مربوط به درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها از مرکز شتاب به شبکه شاپرک از پایان آذرماه اجرایی می شود.

به علاوه یوسفیان ملا، نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که بر اساس اظهارات رییس کل بانک مرکزی در جلسه شب گذشته این ستاد، روند رشد معوقات بانکی متوقف شده و در حال حاضر این معوقات در سطح 78 هزار میلیارد تومان قرار دارند.

در حالی که وزیر اقتصاد از عزم دولت برای پرداخت سود سهام عدالت در سال آینده در یک برنامه تلویزیونی خبر داده بود، رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت نیز اظهار داشت که مقدمات راه‌اندازی کارگزاری سهام عدالت در دست اقدام بوده و بعد از تشکیل این کارگزاری خرید و فروش سهام عدالت آغاز می‌شود. پاک بین افزود که هفته آینده نیز طرح فرآیند اجرایی ورود شرکت‌های سرمایه گذاری به بورس در کمیسیون ویژه اصل44 بررسی خواهد شد.

امروز همچنین می توان به ثبات رشد ثبات طلا و کاهش جزئی ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2940 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز سه شنبه جو مثبت و بعضا مبهمی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی 3 نماد منفی بوده اند. در این گروه سنگین ترین صف خرید متعلق به "کروی" گزارش می شود. در گروه محصولات شیمیایی 13 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه امروز نیز "شلرد" حجیم ترین صف را به خود اختصاص داده و صف فروشی به چشم نمی خورد. درگروه فلزات اساسی تنها 3 نماد افت کرده اند. در این گروه در نماد "ذوب" صف خرید ملموسی به چشم می خورد و "فنوال" بار دیگر با صف فروش نه چندان محسوسی مواجه است. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاراک" منفی بوده و "فاذر" نیز در اخرین معاملات افت کرده است. در این گروه "فلامی" بالاترین صف خرید را دارد. درگروه فنی مهندسی هر دونماد رشد کرده و با صف خرید روبرو هستند. گفتنی است که سرانجام امروز "رمپنا" به میزان حجم مبنای معامله شد. در گروه مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و معاملات متعادل گزارش می شود. در بخش خودرو تنها 4 نماد افت کرده اند. در این گروه "خفنر" صف خرید ملموس تری نسبت به سایر نمادها داشته و صف فروش دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته ای "وبانک" و "وغدیر" افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی تنها "دی" افت کرده است. در این گروه "حکمت" با صف خرید حجیم تری نسبت به دیگر نمادها روبروست. در گروه سرمایه گذاری 7 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وخارزم" ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بینند. در بخش محصولات نفتی تنها 3 افت کرده اند. در این گروه "شنفت" صف فروش داشته و "شاوان" با سنگین ترین صف خرید روبروست. همچنین در گروه دارویی 12 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده اند. در این گروه "دارو" ملموس ترین صف خرید را دارد. در معاملات بخش غذایی 9 نماد رشد کرده اند. در این گروه "غشاذر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها 6 نماد افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد منفی بوده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 4 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سبزوا" صف خرید محسوسی را تجربه می کند و صف فروشی دیده نمی شود.

در پایان فتنی است امروز بیش از یک میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثشاهد" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 280 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"میدکوح" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.