اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – هجدهم آذر


امروز دوشنبه هفدهم آذر با وجود افول ارزش سهام در بسیاری از گروه های کوچک و بزرگ بازار، رونق معاملات در گروه نفتی و شیمیایی از ریزش شاخص کل جلوگیری کرد اما شاهد بودیم که بسیاری از شاخص های اصلی بازار همانند شاخص 30 شرکت بزرگ و شاخص بازار اول بورس با روندی منفی مواجه شدند . امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 159 واحدی به 85309 واحد رسید. دو نماد "وساخت" و "وتوکا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خشرق" و "غاذر" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر مثبت و "کگل" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در روز دوشنبه با وجود جو منفی قالب بر گروه هایی همچون بانکی و معدنی و جو مبهم در میان خودرویی ها، فلزی ها و سیمانی ها، شاخص کل به لطف اقبال سرمایه گذاران به گروه نفتی و شیمیایی در مسیر صعود قرار گرفت و توانست در 30 دقیقه ابتدایی معاملات تا رقم 85822 واحد نیز بالا رود . در ادامه اما وضع به همین منوال پیش نرفت و با سقوط بیش از پیش بانکی ها و فشار شدید گروه معدنی و بسیاری از نمادهای خودرویی، شاخص سیری نزولی را در پی گرفت. سقوط "اخابر" نیز در این میان اوضاع را خراب تر کرد تا سرانجام در یک ساعت پایانی معاملات ، شیب نزولی حرکتی شاخص بسیار آرام شد و در نهایت بخش عمده رشد نیم ساعت ابتدایی این نماگر اقتصادی خنثی گردید.

از مهمترین اخبار امروز می توان به گفته های معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور پیرامون لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد. نوبخت روز جاری در نشست خبری خود پیرامون تشریح ابعاد بودجه اعلام کرد که نرخ دلار در این لایحه 2588 تا 2650 تومان در نظر گرفته شده و دولت از بالارفتن نرخ ارز استقبال نکرده و به دنبال یکسان سازی نرخ ارز است. وی تحلیل وجود کسری در لایحه بودجه را نیز نادرست دانست و اعلام کرد که تراز عملیاتی بین درآمدها و هزینه ها وجود دارد که با توجه به درآمدهای نفت و سهام، بودجه کل متعادل می شود.

از دیگر اخبار امروز می توان به اظهارات رئیس سازمان بورس پیرامون ایجاد صندوق پروژه اشاره کرد. صالح آبادی روز جاری در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد که با هماهنگی با وزارت نفت و مسکن، قرار است صندوق های پروژه ایجاد شده و با استفاده از آنها، تامین مالی پروژه های پالایشی و پتروشیمی و ساخت و ساز صورت گیرد. وی افزود ساختار این صندوق ها در حال نهایی شدن است.

همچنین معاون کل سازمان توسعه تجارت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد که با وجود گفته های مقامات بانک مرکزی مبنی بر لغو مصوبه پیمان سپاری ارزی ، کماکان این مصوبه به سازمان توسعه تجارت ابلاغ نشده است.

امروز همچنین می توان به ثبات رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2941 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه جو منفی و بعضا مبهمی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کمنگنز" در معاملات پایانی وارد محدوده مثبت شده است. در این گروه سنگین ترین صف فروش متعلق به "کگل" گزارش می شود. در گروه محصولات شیمیایی تنها 4 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه بار دیگر "شلرد" حجیم ترین صف را به خود اختصاص داده و صف فروشی به چشم نمی خورد. درگروه فلزات اساسی 11 نماد افت کرده اند. در این گروه در نماد "فباهنر" صف خرید ملموسی به چشم می خورد و "فنوال" با صف فروش نه چندان ملموسی مواجه است. در بخش ساخت محصولات فلزی 2 نماد منفی بوده اند. در این گروه "فاما" کماکان صف خرید خود را حفظ کرده است. درگروه فنی مهندسی هر دونماد رشد کرده و با صف خرید روبرو هستند. در گروه مخابرات هر دو نماد منفی بوده و معاملات متعادل گزارش می شود. در بخش خودرو 11 نماد رشد کرده اند. در این گروه "خفنر" صف خرید ملموس تری نسبت به سایر نمادها داشته و در نماد "خکاوه" صف فروش محسوسی دیده می شود. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وامید" افت کرده و با صف فروش روبروست "وصندوق نیز که با قیمت پایانی منفی بسته شده در آخرین معاملات خود به مدار صعود بازگشته است. در گروه بانکی تنها 2 نماد در محدوده مثبت معامله شده اند. در این گروه "حکمت" تنها نمادی است که صف خرید داشته و سرانجام "دی" ضمن منفی شدن با صف فروش حجیمی روبروست. در گروه سرمایه گذاری 8 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "وتوسم" ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بینند. در بخش محصولات نفتی تنها "شنفت" افت کرده است. در این گروه "شنفت" صف فروش داشته و "شبندر" با سنگین ترین صف خرید روبروست. همچنین در گروه دارویی 6 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده اند. در این گروه "دکیمی" ملموس ترین صف خرید را دارد. در معاملات بخش غذایی 128 نماد افت کرده اند. در این گروه "غپاک" صف خرید ملموسی داشته و"غالبر" با سنگین ترین صف فروش مواجه است. در میان قندی ها تمام نمادها افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد مثبت بوده اند. در این میان در گروه سیمانی 11 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سپاها" صف خرید محسوسی را تجربه می کند و "سجام" صف فروشی ملموسی دارد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،1میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"تاپیکو" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 197 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"ثتران" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.