اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

چکیده ........... چهارشنبه سیزدهم آذر


امروز چهارشنبه سیزدهم آذر بازار با قدرت بیشتری نسبت به روز گذشته به فعالیت خود ادامه داد و شاهد رونق نسبی معاملات بودیم.

امروز چهارشنبه سیزدهم آذر بازار با قدرت بیشتری نسبت به روز گذشته به فعالیت خود ادامه داد و شاهد رونق نسبی معاملات بودیم. اقبال مجدد سرمایه گذاران به گروه محصولات شیمیایی و به خصوص نمادهای پتروشیمی و اقبال به بسیاری از نمادهای ساختمانی، سیمانی ، چند رشته ای و برخی معدنی ها در عملکرد مثبت شاخص ها بسیار موثر بود. امروز شاخص کل با ثبت افزایشی 435 واحدی به 84211 واحد رسید. دو نماد "لبوتان" و "رانفور" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "غمارگ" و "کماسه" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "تاپیکو" بیشترین تاثیر مثبت و "فولاد" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در آخرین روز معاملاتی این هفته شاخص کل به لطف رونق معاملات در گروه شیمیایی، فلزی، معدنی، چند رشته ای، ساختمانی و برخی نمادهای پالایشی با افزایش ملموسی مواجه گردید و بار دیگر خود را به بالاتر از سطح 84 هزار واحد رساند. روند صعودی شاخص با رونق بیشتر معاملات در برخی از نمادهای پیشرو به خصوص "تاپیکو" و "پارسان" و برخی از فلزی ها و معدنی ها ادامه یافت و در مقابل گروه بانک و سرمایه گذاری نیز فشار محسوسی را در جهت معکوس به این نماگر اقتصادی وارد ساختند. پس از تعادل نسبی بازار، افول بیشتر نمادهای خودرویی نسبت به اوایل معاملات و افت نسبی در گروه نفتی و معدنی کمی شاخص را پایین کشید اما بار دیگر روند با ثباتی بر سیر حرکتی این شاخص پدیدار گشت و این روند تاپایان معاملات روزانه نیز ادامه یافت.

از مهمترین اخبار امروز به تعیین زمان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. امروز رئیس مجلس اعلام کرد که روز یکشنبه این نهاد جلسه علنی خود را برگزار خواهد کرد تا دولت بتواند لایحه بودجه را تسلیم کند.

از دیگر اخبار روز جاری می توان به اظهارات معاون بازار شرکت بورس پیرامون عرضه اولیه سهام نفت سپاهان و آغاز فعایت بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس اشاره کرد. صحرایی در این زمینه اعلام کرد که با توجه اقداماتی که تا کنون صورت گرفته، به زودی شاهد عرضه اولیه نفت سپاهان خواهیم بود. وی در عین حال اظهار داشت که در آینده نزدیک بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس با اندازه 100 میلیارد تومان در بورس پذیرش خواهد شد. فعالیت این صندوق در سهام و اوراق می باشد.

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2944 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو مبهمی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. درگروه معدنی 3 نماد منفی بودند. در این گروه صف فروش بسیار جزئی در نماد "تکنار" مشاهده می شود. در گروه محصولات شیمیایی تنها 9 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه امروز هم "شلرد" حجیم ترین صف را به خود اختصاص داده است. درگروه فلزات اساسی 10 نماد افت کرده اند. در این گروه در نماد "فخاس" صف خرید ملموسی به چشم می خورد. در بخش ساخت محصولات فلزی سه نماد منفی بوده اند. در این گروه "فاما" و "فاذر" صف خرید داشته و "فاراک" با صف فروش روبروست. درگروه فنی مهندسی هر دونماد رشد کرده و "رمپنا" کماکان با صف خرید سنگینی روبروست. در گروه مخابرات هر دو نماد کرده و "اخابر" با صف فروش نیز روبروست. در بخش خودرو 18 نماد کاهش قیمت را تجربه کرده اند.در این گروه "ورنا"صف خرید ملموس تری نسبت به سایر نمادها داشته است و "خکاوه" با صف فروش سنگینی روبروست. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وبانک" افت کرده است. در این گروه ".غدیر" و "وامید" صف خرید را تجربه می کنند. در گروه بانکی 9 نمادافت کرده اند در این گروه "دی" صف خرید ملموسی داشته و صف فروش به چشم نمی خورد. در گروه سرمایه گذاری تنها 8 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "وبیمه"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بینند. در بخش محصولات نفتی 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه "ونفت" صف خرید ملموسی دارد و "شنفت" با صف فروش مواجه است. همچنین در گروه دارویی 6 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده اند. در این گروه "دزهراوی" کماکان ملموس ترین صف خرید را دارد. در معاملات بخش غذایی 8 نماد افت کرده اند.در این گروه صف های خرید جزئی دیده می شود. در میان قندی ها 6 نماد افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 1 نماد منفی بوده و 3 نماد دیگر نیز در معامات پایانی افت کرده اند. در این میان در گروه سیمانی 10 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"سپاها" صف خرید محسوسی را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،1 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خساپا" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 190 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"ثتران" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.