اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – هفتم دی

امروز شنبه هفتم دی در حالی که شاهد رشد نسبی بازار پس از شروع معاملات روزانه بودیم، جو منفی و یا مبهم مسلط بر بیشتر گروه های بزرگ بازار به خصوص گروه شیمیایی و بانکی منجر به عملکرد افولی بورس تهران شد. در معاملات امروز روند نزولی قیمت ها در گروه هایی همچون شیمیایی، بانکی، نفتی، مخابرات، و بسیاری از نمادهاس سیمانی و خودروسازی درسقوط شاخص های بازار تاثیرگذار بود و در مقابل جو مثبت حاکم بر بسیاری از نمادهای فلزی، غذایی، کاشی، سرمایه گذاری، حمل و نقل، بیمه و ساختمان از افت ملموس این نماگرهای اقتصادی جلوگیری کرد. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 498 واحدی به 87691 واحد رسید. دو نماد "خپویش" و "چافست" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "سدور" و "لخزر" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "فولاد" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز ابتدایی این هفته شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر رشد ارزش سهام در گروه هایی همچون فلزی، غذایی،فنی مهندسی، مسکن، حمل ونقل و برخی نمادهای نفتی در مسیر صعود قرار گرفت و تا سطح 88449 واحد نیز پیشروی کرد اما افول نمادها بانکی و تعداد قابل ملاحظه ای از نمادهای پتروشیمی بر این روند پایان داد و شاخص در سراشیبی سقوط قرار گرفت و در اوایل ساعت دوم معاملات به محدوده منفی خزید. سقوط گروه سیمانی و تعداد محسوسی از نمادهای دارویی، خودروسازی، نفتی، و افت بیش از پیش بانکی ها و شیمیایی بر این روند دامن زد و بدین ترتیب روند نزولی شاخص شدیدتر شد و این نماگر اقتصادی به همین منوال تا پایان معاملات به سیر حرکتی منفی خود ادامه داد.

از اخبار تاثیرگذار بر بازار امروز می توان به اظهارات روز گذشته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد. شعری مقدم در این رابطه اعلام کرد که نرخ خوراک پتوشیمی ها به زودی و پس از رایزنی های وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با نمایندگان مجلس نهایی خواهد شد. وی اظهار داشت که هنوز هیچ نرخ رسمی برای خوراک مجتمع های پتروشیمی گاز سوز اعلام نشده است. این درحالی است که شائبه های نرخ خوراک 13 سنتی کماکان بر گروه پتروشیمی سایه سنگینی انداخته است.

از دیگر اخبار امروز می توان به گفته های معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت پیرامون قیمت گذاری خودروها اشاره کرد. صالحی نیا در این رابطه اظهار داشت که حتی در صورت تصمیم گیری شورای رقابت در مورد فرمول قیمت گذاری، قیمت خودرو تا پایان سال تغییری نخواهد داشت و هر گونه تحولی در این زمینه از سال 93 به اجرا در می آید.

همچنین خواجه نصیری، مدیر نظارت بر بورس ها و بازرهای سازمان بورس ، روز جاری در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که تا کنون بازار به وضعیت حباب قیمتی نرسیده اما در صورت تداوم رشد بدون استراحت بازار وضعیت نگران کننده خواهد شد. وی در عین حال پیرامون بحث کاهش کارمزد معاملات آنلاین با بیان اینکه کاهش کارمزد به کاهش درآمد ارکان بازار سرمایه می انجامد، به صورت تلویحی بحث پایین آوردن میزان کارمزد ها را رد کرد.

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 88 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2989 تومان حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز شنبه جو مبهمی بر بسیار از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی 4 نماد مثبت بوده اند.در این گروه "کروی" صف خرید ملموسی دارد. در گروه محصولات شیمیایی 24 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه "پترول" محسوس ترین صف خرید را دارد اما صف فروشی شکل نگرفته است. درگروه فلزات اساسی تنها 2 نماد منفی بوده اند. در این گروه در نماد "فولاژ" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاذر" در آخرین معاملات منفی شده است. "فاما"در این گروه صف خرید سبکی دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید دارند. در گروه مخابرات هر دو نماد افت کرده افت کرده و معاملات متعادل گزارش می شود. در بخش خودرو 10 نماد منفی بوده اند. در این بخش "خچرخش" سنگین ترین صف خرید را دارد و صف فروش دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وبانک" رشد کرده و معاملات این گروه در تعادل است. در گروه بانکی تنها سه نماد رشد کرده اند. در این گروه "وگردش" با صف خرید روبروست. در گروه سرمایه گذاری 7 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وملت"ملموس ترین صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی تنها "شپاس" مثبت بوده است. در این گروه معاملات متعادل است. همچنین در گروه دارویی 17 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وپخش" با بالاترین صف خرید روبروست و صف های فروش جزئی نیز در برخی نمادها دیده می شود. در معاملات بخش غذایی تنها 3 نماد افت کرده اند. در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها 5 نماد مثبت بوده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد افت کرده اند. در این میان در گروه سیمانی 18 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه صف خرید در نماد "سکارون" ملموس تر از سایر نمادهای مثبت بوه و "سپاها" بالاترین صف فروش را دارد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 894 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"فولاد" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 495 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"جم4" و" ذوب" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.