اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 4 اسفند-1


وتوصا خط روند صعودی را به پایین شکسته است و در چند روز گذشته شاهد پولبک به این خط بوده ایم. فعلا از خرید در این نماد اجتناب نمایید.


شبندر وارد کانال ۱۴۰۰ شد، سهم هم اکنون ۱۴۹۲ تومان معامله می شود. شبندر کف خوبی در محدوه ۱۳۸۰ الی ۱۴۰۰ تومان دارد.

ساختمانی ها باری دیگر مثبت شدند و به قیمت های حداکثری رسیدند.


ولصنم طبق پیش بینی با افزایش عرضه مواجه شد.


شورای نگهبان قیمت پایه ۱۳ سنتی گاز پتروشیمی‌ها را تایید کرد(بورس نیوز)


در گروه دارویی دالبر امروز به محدوده مقاومتی خود برخود می کند. اگر به تصویر نگاه کنید سهم امروز به خط روند قبلی خود برخورد کرده است، این خط تا قبل از شکستن به عنوان حمایت عمل می کرده است، هم اکنون این خط به عنوان یک مقاومت محکم در مسیر سهم قرار دارد. از طرفی دیگر به محدوده اصلاحی ۲۳٫۶ درصد برخورد می کند که آن هم به عنوان مقاومت سهم تلقی می شود.

.


با نگاه بد بینانه ... شاخص میریزه


نماد معاملاتی شرکتهای کاشی و سرامیک سینا، معدنی دماوند، نیروکلر، گروه صنعتی ملی و حق تقدم شرکت کاشی و سرامیک سینا با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل ( بدون محدودیت نوسان قیمت ) آماده انجام معامله می باشند.


شاهد خرید 57 درصدی حقوقی از ثشاهد هستیم.


ما به احتمال زیاد در نماد وتوکاح شناسایی سود میکنیم

شاهد صف خرید در نماد لابسا هستیم.

گروه نفتی امروز پر عرضه ظاهر شده است. به جز شبهرن سایر نمادهای نفتی منفی معامله می شوند.


وبصادر در قیمت ۱۰۹۲ ریال در حال معامله شدن است.


امروز بسیاری از سهم ها و گروه ها با محدوده های مقاومتی خود برخورد می کنند، هر چند که ریسک بازار کاهش یافته ولی ممکن است برخی از نمادها با افزایش عرضه مواجه شوند.


تیپیکو رفت برای ثبت قله های جدید 


ولصنم امروز به محدوده مقاومتی خود برخورد می کند، در صورتی که سهم نتواند از سد این محدوده مقاومتی عبور کند ممکن است مجددا به محدوده ۱۸۵ الی ۲۰۰ برگردد که فرصت خرید مناسب ارزیابی می شود.



امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که خبرخاصی در حوزه اقتصاد و سیاست نیست. دور بعدی مذاکرات گروه 5+1 قرار است 26 اسفند ماه برگزار شود. ارزیابی ها از روند مذاکرات این دوره مثبت بوده است .


در بازار سهام، انتشار گزارش مالی شرکت ها در ماه پایانی سال سرعت گرفته و با توقف تعداد زیادی از نمادها، حدود یک چهرم نمادها متوقف شده اند.. بازار به شدت تحت تاثیر گزارش های شرکت ها قرار دارد و سمت و سوی آینده سهام نیز توسط گزارش ها رقم می خورد.


امروز هم بازار به سمت گروه دارو متمایل است. احتمال رشد تقاضا در گروه بانک هم بدلیل گزارش های خوب آن ها زیاد است اما بطور کلی ممکن است عرضه در بازار امروز کمی افزایش یابد.ضمن اینکه گروه بانک عرضه کننده های حقوقی و حقیقی خودش را دارد که با اندکی رشد قیمت، فروشنده می شوند. در صورتیکه امروز شاخص بتواند ایستادگی نماید، می توان به روند صعود آن تا 84 هزار واحد خوشبین بود اما در صورتیکه در حفظ سطوح فعلی ناموفق باشد، کار شاخص سخت خواهد شد.

بنابراین روز حساسی برای بازار است .


تا کنون بهترین گزارش ها را گروه دارو و بدترین گزارش را گروه روی داشته است.در گروه روی بیشتر نمادها، پیش بینی سودشان را برای سال آتی کاهش دادند. کبافق با 86 درصدکاهش نسبت به سال جاری، مبلغ 678 ریال سود برای سال آتی پیش بینی کرده است. این شرکت نرخ دلار را 2650 و سرب را 2100 و روی را 2000 دلار در نظر گرفته است اما مجبور به کاهش عیار محصولات نهایی سرب و روی شده است.


کاما هم پیش بینی سودش را با 20 درصد کاهش، مبلغ 1523 ریال اعلام کرده است. نرخ دلار 2750 تومان در بودجه لحاظ شده است.

کالسیمین هنوز گزارش نداده اما افزایش سرمایه 112 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد.


در گروه سیمان نیز گزارش ها چندان خوب نبودند. این گروه در سال با اجرای هدفمندی یارانه ها همراه است. بیشتر شرکت های گروه پیش بینی سود آتی خود را با افزایش نرخ سیمان در سال 93 اعلام کردند. سصوفی پیش بینی سود سال مالی 93 را 910 ریال اعلام کرده که 54 درصد نسبت به سال جاری افزایش دارد.نرخ مازوت را 3088 ریال و گاز را 1040 ریال لحاظ کرده است.


سخزر هم پیش بینی سود سال مالی 93 را مبلغ 1129 ریال اعلام کرده که نسبت به سال جاری 40 درصد افزایش دارد.


سیمان بجنورد پیش بینی آتی را با کاهش 13 درصدی لحاظ کرده است.سشرق افزایش سرمایه 30 درصدی از محل اورده برای اجرای طرح توسعه دارد. سیمان کرمان هم پیش بینی سود سال مالی 93 را با 10 درصد کاهش نسبت به سال جاری مبلغ 1265 ریال اعلام کرد.

 

در گروه رایانه،مداران و سیستم پیش بینی سودهای اتی را با کاهش نسبت به سال جاری اعلام کردند اما رانفور با 20 درصد افزایش مبلغ 3797 ریال اعلام کرده و افزایش سرمایه 180 درصدی نیز دارد. رکیش پیش بینی سود سال مالی 93 را مبلغ712 ریال اعلام کرده که نسبت به سال جاری 15 درصد رشد نشان می دهد.

 

در گروه پتروشیمی، نرخ خوراک گاز 13 سنت نهایی شد ولی هنوز بازار منتظر گزارش شرکت ها با نرخ جدید است. این افزایش نرخ از سال آینده اعمال خواهد شد. در این گروه شفارا پیش بینی سودش را 19 درصد افزایش و مارون 20 درصد کاهش داده است.


نسبت قیمت بر درامد گروه کمتر از متوسط بازار است و این موضوع عاملی است که ریزش سهام را در زمان بازگشایی محدود می کند.

پتروشیمی ممسنی طی سه ماه یک ریال زیان محقق کرده است. پارسان 10 اسفند به مجمع می رود.


شدوص در گروه شیمیایی پیش بینی سود سال مالی 93 را 31 تومان اعلام کرده و برای سال 92 نیز پیش بینی سود خود را از 100 به 62 تومان کاهش داده است.

 

در گروه پالایش، شبندر کمی پیش بینی  خود را کاهش داد. شرانل سود ناشی از فروش ساختمان را به سال 93 موکول کرد. شبهرن گزارش خوبی داد و افزایش سرمایه 60 درصدی دارد.


بازار منتظر گزارش های شپنا و شبریز است. از شراز شنیده می شود که ممکن است پیش بینی آتی را با کاهش اعلام کند.

 

 در گروه خودرو،بیشتر خودرو سازان متوقف شدند و توقف خودرو در روز جاری نیز محتمل است. در این گروه برخی قطعه سازان گزارش های خوبی به بازار ارایه کردند.

خموتور پیش بینی سود سال آتی را با 99 درصد رشد و ختوقا با 100 درصد رشد اعلام کردند. خنصیر هم سود سال جاری را افزایش داده و اعلام کرده از محل فروش سهام مهندسی روان فن اور 461 ریال به سود هر سهم افزوده خواهد شد.


 خگستر پیش بینی سود سال 93 را مبلغ 534 ریال اعلام کرد و پیش بینی سود سال جاری را از 512 به 514 ریال رساند.

خبهمن هم شایعه شده که سودش را با کاهش اعلام می کند.


در گروه سرمایه گذاری ها، وصنا 90 تومان سود محقق کرده است. خارزم با توقف وپاسار و تعدیل آن احتمالا مورد توجه قرار گیرد. واتی افزایش سرمایه دارد.


در گروه فلزی، گزارش های فایرا، فراور خوب نبود و ریزش شدید این سهام را روز گذشته رقم زد. فملی هم پیش بینی سود سال 93 را با اندکی کاهش اعلام کرده است. فخوز اما سودش را کمی افزایش داد که بنظر دست بالاگرفته شده است. ذوب طرح توسعه دارد. فولاد هم شرکت خوبی است و با واگذاری فولاد هرمزگان جنوب می تواند سودش را افزایش دهد.

 

در ماه پایانی سال تقاضا برای محصولات فولادی در بورس کالا افزایش یافته است و حجم معاملات قابل توجه است ضمن اینکه با رشد سود، بیشتر محصولات معامله می شوند.

 

 در گروه دارو، گزارش ها خیلی خوب بوده و بیشتر شرکت ها با رشد سود همراه شدند. افزایش سیاست تقسیم سود آن ها می تواند رشد سود قابل توجهی را در نمادهای تیپیکو، والبر، وپخش رقم بزند. 


مخابرات پیش بینی سودهر سهم  را با 17 درصد رشد، مبلغ 535 ریال برای سال 93 اعلام کرد



سیمان سپاهان

محدوده خرید: ۲۲۵ الی ۲۴۵ تومان

حد ضرر ۲۱۵ تومان

اهداف سهم: هدف اول ۲۵۶، هدف دوم ۲۸۱ تومان

 


سفارس

همانگونه که در تصویر مشاهده می شود سفارس پس از یک مرحله ریزش سنگین از کانال صعودی خود خارج شده است. سهم در محدوده ۳۳۵ الی ۳۴۰ تومان به خوبی مورد حمایت قرار گرفته است. در همین راستا انتظار می رود سهم مجددا به سمت کف کانال صعودی حرکت کند. باید دقت داشت که کف کانال صعودی در محدوده ۳۹۰ الی ۴۰۰ تومان قرار دارد، در صورتی که سهم بتواند وارد کانال صعودی شود با روند سریعتری می تواند حرکت کند.

.

در شرایط کنونی سهم کف قیمتی خوبی در محدوده ۳۳۵ الی ۳۵۰ تومان دارد و خرید پلکانی با هدف اول ۳۸۵ تومان در محدوده ۳۳۵ الی ۳۵۰ تومان و با رعایت حد ضرر ۳۳۰ کم ریسک تلقی می شود.

.

میزان پورتفو: حداکثر ۱۰ درصد از کل سبد

محدوده خرید را رعایت کنید و به دور از هر گونه عجله نسبت به خرید تصمیم گیری کنید.

افرادی که از ریسک پذیری پایین تری برخوردارند می توانند پس از ورود سهم به کانال صعودی دست به خرید شوند.

.

سناریو های محتمل:

سناریوی اول:  سهم حمایت ۳۳۰ را حفظ کند: در این صورت سهم می تواند در گام اول تا محدوده ۳۸۵ الی ۳۹۰ تومان رشد کند.  در صورتی که سهم بتواند وارد کانال صعودی شود (مقاومت ۳۹۰ الی ۴۰۰ پرقدرت شکسته شود) می تواند تا محدوده ۴۳۲ تومان رشد کند.

سناریوی دوم:  سهم کف ۳۳۰ را بشکند: در این صورت ممکن است سهم تا محدوده ۲۹۰ الی ۳۰۰ ریزش کند و مجددا شروع به رشد نماید.

 




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.